“وانگ کینگ یونگ” سفیر سنگاپور با حضور در مجلس شورای اسلامی با “حسین هاشمی”، رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگاپور دیدار و گفتگو کرد.در این دیدار ابتدا سیدحسین هاشمی با اشاره به نقش برجسته‌ پارلمان‌ها در توسعه همکاری میان دولت‌ها، تداوم تبادل‌نظر و گسترش همکاری میان مجالس و همچنین رفت و آمدها و دیدارهای متقابل در سطوح مختلف پارلمانی دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

وی ابراز امیدواری کرد سطح ارتباطات پارلمانی دو کشور از روند رو به رشدی برخوردار گردد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگاپور، در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خشنودی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور در تمام زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، افزود: ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری‌های مشترک ایران و سنگاپور وجود دارد که با شناخت این ظرفیت‌ها، می‌توان در جهت تامین منافع فی‌مابین از آنها بهره جست.

هاشمی در ادامه همچنین با اشاره به توانمندی‌های ایران در بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، انرژی و توریسم، ابراز امیدواری کرد: بخش‌های خصوصی دو کشور با تشکیل نشست‌های مشترک زمینه مساعدی را برای ارتقاء سطح همکاری‌های مشترک فراهم آورند.

در ادامه این ملاقات، “وانگ کینگ یونگ” با خاطر نشان ساختن اینکه ایران کشور بزرگی است و در قرون گذشته، تجار و بازرگانان ایرانی فعالیت‌های زیادی در سنگاپور انجام داده‌اند، گفت: دو کشور از توانمندی‌ها و امکانات گسترده برخوردارند که با شناخت آنها، می‌تواند منجر به تقویت و تحکیم مناسبات فی‌مابین در تمامی عرصه‌ها گردد.

وی در ادامه افزود: تغییرات به وجود آمده در جهان به ویژه در عرصه‌های اقتصادی، زمینه مناسبی برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور به وجود آورده است.

سفیر غیرمقیم سنگاپور همچنین از روند رو به رشد روابط دو کشور در تمام زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ابراز خشنودی کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin