در دیدار رییس بخش اقتصادی و بازرگانی سفارت ژاپن با معاون اتاق ایران، روابط اقتصادی بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.به گزارش آوا دیپلماتیک، “علی اکبر فرازی” معاون بین الملل اتاق ایران در دیدار با “نوبوهیکو واتانابه” رییس بخش اقتصادی و بازرگانی سفارت ژاپن در تهران ضمن اشاره به سوابق همکاری های اقتصادی بین ایران و ژاپن در سال های گذشته گفت: در آینده نزدیک شاهد پایان مثبت مذاکرات و رفع موانعی همچون نقل و انتقالات بانکی و بیمه ای خواهیم بود که در این صورت همکاری های اقتصادی بین دو کشور احیا خواهد شد.
فرازی ادامه داد: اولین قدم برای توسعه ی روابط تجاری بین دو کشور ارتباط بخش های خصوصی می باشد که تبادل هیات های تجاری بین طرفین به این امر کمک می کند.
وی افزود: امیدواریم که ژاپنی ها زمان را از دست نداده و در بازار ایران حضور فعال تری داشته باشند زیرا اکنون فرصت حضور در بازار بزرگ ایران فراهم می باشد و نباید این فرصت طلایی را از دست داد. در صورت غیبت شرکت های ژاپنی در این زمان طلایی در بازار ایران، کشورهای دیگر جایگزین آنها خواهند شد.
معاون امور بین الملل اتاق ایران همچنین با اشاره به روابط مستحکم میان دو کشور گفت، حفظ این روابط باید بر پایه ی سرمایه گذاری در زمینه های نفت و گاز و پتروشیمی، راه سازی و حمل و نقل باشد.
“نوبوهیکو واتانابه” رییس بخش اقتصادی و بازرگانی سفارت ژاپن در تهران با اشاره به موانع و مشکلات موجود گفت: امیدواریم که پس از اتمام مذاکرات و رفع تحریم ها همکاری های اقتصادی بین ایران و ژاپن توسعه یابد.
رییس بخش اقتصادی و بازرگانی سفارت ژاپن ادامه داد: در حال حاضر روابط تجاری بصورت تبادل کالا در سطح پایین و صادرات نفت خام ایران به ژاپن و واردات اتومبیل از ژاپن وجود دارد ولی شرکت های ژاپنی منتظر رفع تحریم ها و آغاز مبادلات بیشتر تجاری در زمینه های ماشین آلات و صنایع سنگین، تولید و توزیع نیرو، پتروشیمی و آب می باشند

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin