“امیر حاجیکا دوینچ” سفیر جدید بوسنی و هرزگوین در تهران در محل نمایندگی فرهنگی ایران در سارایوو با آقای حمیدرضا اطمینان، رایزن فرهنگی ایران دیدار نمود.در این جلسه آقایان عیدی، مدیر بنیاد ملاصدرا، مختاریان، کارشناس نمایندگی و نهاد چامچیچ، استاد زبان فارسی نیز حضور داشتند.
در ابتدای جلسه آقای اطمینان پس از ابراز خیر مقدم، با اشاره به دیدار گذشته آنها به همراه هیئت اعزامی از جامعه المصطفی، دیدگاه مثبت خود در رابطه با توسعه و گسترش روابط دوجانبه را بیان داشتند.
در ادامه آقای اطمینان گفت: روابط ایران با بوسنی بسیار عمیق است. از محدودیتهای دو کشور در جهان نیز آگاهیم لیکن از آنجا که فعالیتهای ما کاملا فرهنگی است لذا زمینه بسیار خوبی برای گسترش روابط فیمابین وجود دارد.
آقای حاجیکا دونیچ نیز به دیدار شب گذشته خود با سفیر ایران اشاره داشته و علاقه خود را به گسترش ارتباط با مجامع فرهنگی ایران از طریق این نمایندگی اعلام نمود.
وی همچنین گفت: من مطمئنم که زمینه فرهنگ و علم و سطح روابط دو کشور در مدت حضورم در ایران ارتقاء خواهد یافت. اما در مورد سطح همکاریهای اقتصادی چندان راضی نیستیم. رابطه اقتصادی ایران با بوسنی با سقف 5 تا 6 میلیون یورو در مقایسه با 140 میلیارد یورو رابطه اقتصادی ایران با کل جهان کم است.
سفیر بوسنی در ایران خاطرنشان کرد:برای ما بسیار مهم است که ایران یک رایزنی فرهنگی در بوسنی داشته باشد. تعداد کمی از کشورها در بوسنی رایزنی دارند. گرچه مردم بوسنی ایران را به لحاظ سوابق گذشته دوست دارند اما به گمان من آنان چندان آشنایی با پیشینه درخشان تاریخی ایران ندارند. حضورمن در تهران زمینه همکاریها و حضور بهتر فرهنگی ایرانیان در بوسنی را در پی خواهد داشت.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin