سیدحسین نقوی حسینی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران با “گیولا پتو” سفیر مجارستان در تهران دیدار کرد.نقوی حسینی در این دیدار با اشاره به سطح مطلوب مناسبات دوستانه دو کشور در زمینه های سیاسی و فرهنگی، بر لزوم استفاده از ظرفیت های موجود در روابط ایران و مجارستان برای گسترش ارتباطات دوستانه فی ما بین تأکید کرد و گفت: گسترش ارتباطات دوستانه دو کشور در پرتو تقویت همکاری های پارلمانی و شناخت ظرفیت ها و توانمندی های دو کشور امکانپذیر است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مجارستان در ادامه این دیدار، گسترش مناسبات دو کشور به ویژه در حوزه پارلمانی را موجب استحکام هر چه بیشتر مناسبات دوستانه فی ما بین خواند و افزود: امیدوارم با تلاش گروه های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور که نماینده واقعی دو ملت ایران و مجارستان هستند شاهد شکوفایی و گسترش مناسبات دوستانه فی ما بین در عرصه های گوناگون باشیم.

وی همچنین تلاش سفرای دو کشور در این زمینه را حائز اهمیت خواند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود استمرار رایزنی های سیاسی در سطوح مختلف را موجب نزدیکی مواضع و دیدگاه های دو کشور دانست.

“گیولا پتو” سفیر مجارستان در تهران نیز در این دیدار با تبریک تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و مجارستان در مجلس شورای اسلامی و همچنین سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران گفت: مجارستان از توسعه مناسبات دوستانه با ایران در زمینه های مختلف استقبال می کند و آماده است تا مناسبات دوستانه خود با ایران را به ویژه در عرصه پارلمانی گسترش دهد.

وی همچنین نسبت به توسعه همکاری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با ایران ابراز امیدواری کرد و افزود: دو کشور از ظرفیت ها و توانمندی های فراوانی برای توسعه همکاری های خود در بخش های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و دانشگاهی برخوردارند که باید برای بهره گیری از آنها تلاش کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin