در دیدار رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سفیر جدید قبرس در ایران بر گسترش همکاری‌های گردشگری بین دو کشور تاکید شد.

مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با آندریاس کوزوپیس سفیر جدید قبرس در ایران بر گسترش روابط دو کشور در حوزه‌های سه گانه ماموریت سازمان تاکید کرد.

سلطانی‌فر با اشاره به تجربیات خوب قبرس در حوزه گردشگری، افزود: با توجه به فضای مثبت کنونی و حرکت جدیدی که برای گسترش گردشگری در کشور ما ایجاد شده است امیدواریم به زودی صنعت گردشگری در کشورمان فعال و پویا شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: ایران از نظر وجود جاذبه‌های تاریخی وطبیعی، جزء ۱۰ کشور برتر دنیاست و دولت جدید اراده ویژه‌ای برای گسترش و توسعه فعالیت‌های گردشگری دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه در زمینه نوسازی خطوط هوایی برنامه‌ریزی‌های مناسبی صورت گرفته است، تصریح کرد: ما با سرعت به دنبال اصلاح زیرساخت‌ها، تسهیل شرایط صدور ویزا و گسترش اماکن اقامتی استاندارد هستیم.

سلطانی‌فر ابراز امیدواری کرد با شناخت جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشورمان، گردشگران بیشتری از قبرس به جمهوری اسلامی ایران سفر کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی افزود: زمینه گسترش همکاری بین دو کشور در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فراهم است و اراده دولت فعلی جمهوری اسلامی ایران بر این است که از تمامی ظرفیت‌های موجود برای توسعه گردشگری بهره بگیرد.

معاون رئیس‌جمهور همچنین از خیزش جدی و همه‌جانبه دولت در حوزه گردشگری خبر داد و افزود: با توجه به جاذبه‌های بسیار متنوع تاریخی، طبیعی و مذهبی، ایران یکی از مهمترین مقاصد گردشگری حلال برای گردشگران کشورهای اسلامی است.

همچنین در این دیدار آندریاس کوزوپیس سفیر جدید قبرس در کشورمان به وجود نقاط مشترک همکاری بین دو کشور اشاره کرد و گفت: اجرای مفاد تفاهم‌نامه‌ای که سال ۲۰۰۰ میلادی بین دو کشور در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به امضاء رسیده است می‌تواند در ارتقاء تعامل و همکاری‌های فرهنگی و گردشگری ایران و قبرس موثر واقع شود.

سفیر قبرس در ایران با اشاره به زمینه‌های همکاری بین دو کشور افزود: ارتقاء همکاری‌ها در حوزه گردشگری و تبلیغات در این بخش، آموزش نیروی انسانی در زمینه هتل و گردشگری و تشویق بخش خصوصی برای حضور در حوزه گردشگری از مهمترین مسائلی است که ایران و قبرس می‌توانند همکاری‌های مشترک داشته باشند.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه سال ۲۰۰۰ میلادی در صورت تمایل مسئولین دو کشور قابل تمدید است، یادآور شد: گسترش ارتباطات هوایی دو کشور، راه‌اندازی خطوط هوایی بین ایران و قبرس و افزایش بازه زمانی پروازها از مهمترین موضوعاتی است که مسئولین قبرس با سرعت آن را دنبال می‌کنند چراکه این موضوع می‌تواند به گسترش همکاری‌های گردشگری کمک کند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin