سفیر عمان در پایان مأموریت دیپلماتیك خود در ایران به منظور خداحافظی، با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه كشورمان دیدار و گفتكو كرد.به گزارش آوا دیپلماتیک، وزیر امور خارجه كشورمان در دیدار با “شیخ یحیی العریمی” سفیر عمان در ایران، از اقدامات و تلاش های سفیر عمان در كشورمان در طول مأموریتش و در راستای توسعه و گسترش همه جانبه روابط تهران و مسقط از جمله در خلال سفر اخیر سلطان عمان به ایران تقدیر و تشكر كرد و برای وی آرزوی موفقیت كرد.
وی افزود: دو كشور ایران و عمان همواره دارای روابط راهبردی و بسیاری خوبی بوده اند و هیچ مانعی در روند توسعه و گسترش روابط ایران و عمان وجود ندارد.
ظریف با اشاره به ظرفیت های گسترده موجود در عرصه اقتصادی و تجاری بین دو كشور ابراز امیدوری كرد با اجرایی شدن توافقات صورت گرفته بین سران دو كشور و اجرایی شدن طرح های مهم ترانزیتی و همكاری های اقتصادی و تجاری و انرژی شاهد جهشی بزرگ در این روابط باشیم.
وزیر امور خارجه در ادامه به حساسیت تحولات جاری در عرصه منطقه ای و بین المللی، بر اهمیت و ضرورت رایزنی و مشورت بین مسئولین دو كشور از جمله در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاكید كرد.
“شیخ یحیی العریمی” سفیر عمان نیز در این دیدار ضمن تشكر از همكاری های مقامات ایرانی طی مأموریتش در كشورمان، بر اراده و عزم راسخ مقام های كشورش به خصوص سلطان عمان برای تعمیق و توسعه همه جانبه روابط تاكید كرد.
وی به ظرفیت های فراوان بین دو كشور برای همكاری اشاره و ابراز امیدواری كرد روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و مسقط با اجرای توافق ها و طرح های مشترك به خصوص در عرصه های اقتصادی و تجاری و بازرگانی با قوت تداوم یابد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin