سفیر ایتالیا در ایران در پایان دوره ماموریتش در ایران با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار و گفت وگو کرد.به گزارش آوا دیپلماتیک، “علاء الدین بروجردی” رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با “لوکا جان سانتی” سفیر ایتالیا در ایران ضمن قدردانی از تلاش های سفیر ایتالیا در طول دوران ماموریتش در تهران، گفت: ظرفیت های خوبی برای گسترش مناسبات دوستانه فیمابین وجود دارد، که باید از تمامی آنها بهره گرفت و امیدوارم مسئولیت جدید شما در وزارت خارجه ایتالیا پشتوانه خوبی برای توسعه روابط و همکاری های دو کشور باشد.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5، افزود: اعتماد در دستیابی به توافق جامع نقش مهمی دارد که باید روی میز مذاکره قرار گیرد.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع عراق، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در عراق برپایه حفظ تمامیت ارضی این کشور، ایجاد تفاهم میان همه قومیت ها و گروه ها و مقابله با تروریسم قرار دارد.

“لوکا جان سانتی سفیر ایتالیا در تهران نیز در ادامه این دیدار با رو به رشد خواندن همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف گفت: ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است و تداوم ارتباطات دو کشور به ویژه در عرصه پارلمانی نقش مهمی در گسترش مناسبات فیمابین دارد.

وی در ادامه با قدردانی از کمک های مجلس ایران در تسهیل روند توسعه ارتباطات و همکاری های دو کشور افزود: مجالس دو کشور در برطرف نمودن موانع گسترش همکاری ها نقش بسزایی دارند.

سفیر ایتالیا که کشورش از اول ماه میلادی جاری ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را در اختیار گرفته است در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات اخیر در غزه گفت: وضعیت غزه موجب نگرانی کشورهای اروپایی است و وزیر خارجه ایتالیا در تلاش برای برقراری آتش بس به منطقه سفر کرده است.

سفیر ایتالیا در تهران در پایان این دیدار با اشاره به دعوت رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایتالیا از همتای ایرانی اش، نسبت به انجام سفر بروجردی به این کشور در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin