اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران با حسین امیری خامکانی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران در ابتدای این دیدار ضمن ابراز همدردی با امیری خامکانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مناسبت جان باختن تعدادی از شهروندان ایرانی در زلزله غرب کشور، گفت: این حادثه تاسف بار را به ملت و دولت ایران تسلیت می‌گویم.

وی افزود: در این حادثه سرعت عمل امدادگران ایرانی و کمک رسانی به مناطق زلزله زده قابل تحسین بود.

وی در ادامه با اشاره به روابط خوب پارلمانی دو کشور گفت: ما از تعمیق همکاری­های پارلمانی ایران و اتریش استقبال می کنیم چون روابط پارلمانی نمودی از روابط دو ملت بوده و در تسهیل و تعمیق همکاری های دو کشور در بخش های دولتی و خصوصی موثر است.

اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران همچنین گفت: روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور هم در سطح خوبی دارد ولی هنوز به سطح ظرفیت های دو کشور نرسیده ایم.

وی افزود: تسهیل همکاری های بانکی در ارتقاء سطح روابط اقتصادی دو کشور تاثیر مثبتی داشته است و روند افزایش همکاری های بانکی ایران و اتریش نیز همچنان ادامه دارد.

اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران در پایان گفت: شرکت های اتریشی در حال بررسی وضعیت برای ورود به بازار ایران هستند. وی افزود: در صورت ورود شرکت های اتریشی به بازار ایران جهش قابل توجهی در سطح روابط اقتصادی دو کشور رخ خواهد داد.

حسین امیری خامکانی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش نیز در این دیدار ضمن تشکر از تسلیت و ابراز همدردی سفیر اتریش گفت: ما از تبادل تجربیات با سایر کشورها از جمله اتریش در زمینه امدادرسانی و کاهش خسارات در صورت وقوع بلایای طبیعی استقبال می کنیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش در ادامه این دیدار گفت: در راستای توسعه روابط پارلمانی فیمابین، گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش از گفتگو با همتایان خود در مجلس اتریش استقبال می­‌کند.

وی همچنین گفت: روابط سیاسی دو کشور هم بعد از برجام از پویایی مناسبی برخوردار بوده که نشان از روابط دوستانه دیرینه دو کشور دارد.

امیری خامکانی در پایان به همکاری های اقتصادی و بازرگانی دو کشور اشاره کرد و گفت: ظرفیت های زیادی در دو طرف وجود دارد که می توان از آنها به نفع دو ملت استفاده کرد و این با گفتگوی مقامات دو طرف به ویژه بخش های خصوصی ایران و اتریش امکان پذیر است.

وی همچنین گفت: دو کشور همکاری های فرهنگی خوبی دارند که از تداوم این همکاری­ها به عنوان زمینه­ ای برای شناخت یکدیگر استقبال می­کنیم.

شایان ذکر است که در این دیدار آقایان مجیدکیانپور، علی عسگر ظاهری و خانم فاطمه سعیدی از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش حضور داشتند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin