جولیو هاس سفیر سوئیس در تهران در پایان مأموریت خود با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در تهران دیدار کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار از نقش دولت سوئیس در کمک به کاهش آلام انسانی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا قدردانی نمود.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در ادامه با اشاره به وضعیت انسانی بحرانی در یمن و مشکلات ناشی از بیماری و با در این کشور بر ضرورت توجه اروپا به ویژه سوئیس به این موضوع انسانی تأکید کرد.

وی همچنین ضمن یادآوری نقض سیستماتیک حقوق بشر در بحرین، نگرانی پارلمان ایران را از این وضعیت تشریح کرد.

امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از روند مناسبات دو جانبه، بر ظرفیتهای زیاد موجود در روابط و فعال سازی بیشتر آنها در حوزه های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی اظهار امیدواری کرد.

وی با تشکر از تلاش های جولیو هاس در دوره سفارت خود در تهران، برای او آرزوی موفقیت کرد.

در این دیدار، سفیر سوئیس ضمن ابراز خرسندی از همکاری های پارلمانی دو کشور، بر اهتمام به ادامه گفتگو و رایزنی ها میان دو کشور تأکید نمود.

وی ضمن ابراز خرسندی در خصوص افتتاح دفتر کمک های انسان دوستانه در دمشق، از مساعدت ایران در تسریع روند کمک های انسانی در سوئیس تشکر نمود.

جولیو هاس نیز بر پیشرفت مناسبات دو کشور اشاره کرد.

وی افزود: دولت سوئیس تمام تلاش خود را جهت بهبود و گسترش مناسبات دو کشور انجام خواهد داد.

سفیر سوئیس بر توجه سوئیس به اوضاع انسانی در یمن و اهمیت رعایت حقوق بشر در بحرین و منطقه تأکید کرد.

سفیر سوئیس در تهران ضمن اشاره به رفتارهای ترامپ گفت: جهان باید درک کند که رئیس جمهور آمریکا آمده که به جهان با دیدی متفاوت از سایر رؤسای جمهور در گذشته، نگاه کند. البته این نگاه متفاوت نیست؛ فقط ادبیات تغییر کرده است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin