مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، کارگاه آموزشی آشنایی بازیابی اطلاعات ملل متحد را برای دومین بار برای دانشجویان دانشکده خبر برگزار کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، این کارگاه آموزشی با حضور 16 نفر از دانشجویان کارشناسی مترجمی خبر و کارشناسی ارشد خبرنگاری بین المللی دانشکده خبر وابسته به ایرنا به منظور ارتقای دانش آنها در ساختمان سازمان ملل متحد در تهران برگزار شد.

 هماهنگی برای برگزاری کارگاه به عهده آقای رضا سیری، استاد گروه دانشجویی و برگزاری آن به عهده خانم نازنین قائم مقامی، کتابدار مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد بود که چگونگی بازیابی اطلاعات از وب سایت های ملل متحد، مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران و سازمان ملل متحد در ایران را بیان داشت.

ایشان به نکاتی اساسی از جمله تاریخچه ملل متحد و اینکه سال جاری هفتادمین سالگرد تاسیس این سازمان است، به ایران به عنوان یکی ار 51 کشور موسس ملل متحد و امضاء کنندگان اولیه منشور اشاره کرد. پس از آن توضیحاتی درباره مرکز اخبار ملل متحد، اطلاعیه های مطبوعاتی، رادیو و تلویزیون ملل متحد، صندوق دگ همرشولد برای خبرنگاران، برنامه بورسیه برای خبرنگاران و انجمن خبرنگاران ملل متحد ارائه داشت. دانشجویان همچنین با کارگزاری های گوناگون ملل متحد در ایران و مناسبت های سازمان ملل از جمله روز جهانی آزادی مطبوعات و روز جهانی امور انسان دوستانه آشنا شدند.

در طی جلسه خانم ماریا دوتسنکو، کارشناس اطلاعات همگانی مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد به جمع حاضران پیوست و از فعالیت های این مرکز و اهمیت رسانه ها در اشاعه اخبار ملل متحد سخن گفت.

ایشان همچنین به برنامه کارآموزی در مرکز برای ایرانیان جوان و دانشجویان فعال علاقه مند به ملل متحد اشاره کرد.

آقای محمد رجایی مقدم، معاون مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد نیز در ابتدای جلسه توضیحاتی درباره همکاری مستمر این مرکز با رسانه های ایرانی بیان داشت.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin