رایزن فرهنگی سفارت اتریش در ایران با سفیر به استان قزوین از بخش های مدیریت شهری و گردشگری این استان بازدید کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، خانم گابریله یوئن رایزن فرهنگی سفارت اتریش در دیدار با روزبه استاندار قزوین گفت: شک نداریم که قزوین قطب اقتصادی با ظرفیت های بسیار بالا در ایران است و ما نیز توانمندی های زیادی داریم که می توانیم به طور مشترک با یکدیگر تبادل کنیم.

وی یادآورشد: استان قزوین غلاوه بر غنای فرهنگی و تاریخی، شهری مهم در مسیر جاده ابریشم، به عنوان یک مرکز و قطب اقتصادی و با ظرفیت بسیار بالاست که در بخش های مختلف از جمله حوزه مدیریت شهری و اقتصادی آماده همکاری با شما هستیم.

یوئن تصریح کرد: اتریش کشوری کوچک اما خواستگاه هنر، موسیقی و گردشگری است و همزمان در حوزه صنعتی نیز فعالیت گسترده ای را در زمینه استقرار واحدهایی با فناوری بسیار بالا آغاز کرده است.

یوئن خاطرنشان کرد: کشور اتریش با هشت میلیون جمعیت در جذب توریسم ظرفیت بسیار بالایی دارد و سال گذشته حدود ۳۲ میلیون گردشگر به این کشور سفر کردند و در صنعت و گردشگری و اکو توریسم در ردیف کشورهایی موفق بوده و می تواند تجربیات خود را در اختیار تجار و مسئولان ایرانی و قزوینی قرار دهد.

وی از منطقه الموت به عنوان یکی از جاذبه های توریستی ایران یاد کرد و اظهارداشت: با مطالعه رمانی در خصوص الموت با این منطقه آشنا شدم و پس از سفر به این منطقه آن را بسیار زیبا و ارزشمند دیدم که به نظر می رسد ظرفیت جذب گردشگران خارجی به ویژه اتریشی را دارد.

در این دیدار گئورگ وابن گارتنر مستشار بازرگانی سفارت اتریش در ایران هم با اشاره به سفر هیئت های مختلف اتریشی به ایران اظهارداشت: هیئت اقتصادی که امروز به قزوین سفر کرده در زمینه تجهیزات و فناوری های زیست محیطی و بخش صنعت ساختمان و تفکیک زباله فعالیت می کند.

وی افزود: برنامه ریزی لازم در خصوص سفر هیئت های مختلف اقتصادی به ایران نیز صورت گرفته و امیدواریم نشست های تخصصی برای ارتباط بیشتر با سرمایه گذاران و مسئولان استان قزوین برگزار شود.

واین کارتنر تصریح کرد: سه شرکت با شرکای همتای ایرانی خود در حال مذاکره هستند تا راه ها توسعه روابط تجاری و بازرگانی و اجرای طرح های مشترک را بررسی کنند.

مستشار بازرگانی سفارت اتریش در ایران یادآورشد: در دو روز گذشته با وزرای صنعت و امور اقتصادی ودارایی و اتاق بازرگانی ایران هم مذاکراتی داشتیم و در ماههای گذشته هم چند گروه تخصصی به ایران اعزام شدند و حضور در نمایشگاه سلامت و مواد دارویی در ایران از آخرین مشارکت های شرکت های اتریشی برای توسعه روابط اقتصادی است.

وی اظهارامیدواری کرد سفر هیئت تجاری اتریش به قزوین راه های توسعه همکاری های دوجانبه را هموار کند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin