نمایندگان 25 کشور و سازمان های بین المللی به منظور ارائه نقشه راه آژانس های بین المللی وابسته به سازمان ملل متحد در دانشگاه شریف حضور خواهند یافت.

نمایندگان حاضر در دانشگاه شریف، نقشه راه سازمانهای بین المللی وابسته به سازمان ملل در زمینه استفاده ایمن از پساب را با هدف ظرفیت سازی در سطح فردی و سازمانی و در ابعاد مختلف تنظیم و برای فاز بعدی پروژه به سازمان ملل متحد ارائه می کنند.

با توجه به ضرورت بازیافت آب و اهمیت مسائل مربوط به مدیریت پساب‌ها و ایمن سازی آن به عنوان یكی از موضوعات مهم روز در دنیا، دانشگاه سازمان ملل متحد (UN University) در برنامه دهه توسعه آب سازمان ملل متحد (UN-WPDC) گردهمایی‌هایی را بصورت قاره‌ای با حضور اساتید و فعالان این عرصه در سراسر دنیا ازسال گذشته تاكنون برگزار کرده است.

پس از برگزاری این نشست های مهم در سراسر جهان، برگزاری نشستی به عنوان جمع بندی كلیه نشست‌های برگزار شده در این خصوص ضروری به نظر رسید.

با توجه به اهمیت موضوع و سیاست‌های دانشگاه صنعتی شریف مبنی بر توسعه همكاری‌ها با سازمانها و نهادهای بین المللی، كرسی یونسكو در مدیریت آب و محیط زیست برای شهرهای پایدار دانشگاه صنعتی شریف با همكاری وزارت نیرو ضمن تماس با دانشگاه سازمان ملل، گام‌های اولیه را برداشته و تفاهمات لازم را برای حمایت‌های مالی و علمی نهاد فوق در برگزاری نشست جمع بندی سه روزه ای تحت عنوان «استفاده ایمن از پساب در كشاورزی» در تهران به عمل آورده است.

این رویداد مهم از تاریخ 5 تا 7 تیرماه سال جاری توسط دانشگاه صنعتی شریف و وزارت نیرو و با همكاری دانشگاه سازمان ملل متحد (UNU)، سازمان خواربار و كشاورزی (FAO)، سازمان بهداشت جهانی (WHO)، برنامه محیط زیست سازمان ملل (UNEP)، انستیتو آب و انرژی، محیط زیست و سلامت دانشگاه سازمان ملل در كانادا (UNW-DPC)، كمیته بین المللی آبیاری و زهكشی (ICID)، برنامه دهه توسعه آب سازمان ملل متحد (UN-WPDC) و مؤسسه بین المللی مدیریت آب (IWMI) در محل سالن نمایشگاه های دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

پیش بینی می‌شود بیش از 35 نفر از نمایندگان 25 كشور از چهار قاره (آلمان، هلند، استرالیا، سوئیس، اسپانیا، ویتنام، فیلیپین، اندونزی، چین، پرو، مکزیک، اکوادور، بولیوی، آفریقای جنوبی، موریتیس، غنا، پاکستان، نپال، اردن، هند، ایران، تانزانیا، سنگال، مصر و الجزایر) و نمایندگان سازمانهای بین المللی، در این برنامه حضور داشته باشند.

این برنامه پیرو نشست های منطقه ای كه در طی دو سال گذشته برگزار شده بود، در این دانشگاه گردهم می آیند تا نقشه راه سازمانهای بین المللی وابسته به سازمان ملل در زمینه استفاده ایمن از پساب در كشاورزی را با هدف ظرفیت سازی در سطح فردی و سازمانی (دانش، مهارت، رویه ها، ساختارها، راهبردها، قوانین و مقررات) و در ابعاد مختلف (بهداشتی، اقتصادی، زراعی، محیط زیستی) تنظیم و برای فاز بعدی پروژه به سازمان ملل متحد ارائه نمایند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin