“رادنیک فان فولنهاون” سفیر هلند در ایرانبا غلامعلی حدادعادل رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.غلامعلی حدادعادل در دیدار با  سفیر هلند در کشورمان با اشاره به روابط تاریخی دو کشور از افزایش حجم مبادلات اقتصادی و بازرگانی فی مابین در سال های اخیر ابراز خرسندی کرده و افزود: زمینه های متنوعی برای تقویت همکاری های اقتصادی – صنعتی دو جانبه بویژه در عرصه انرژی، نفت و گاز و کشاورزی و امور مربوط به منابع آب وجود دارد که باید از آنها بهره برد.

رئیس مجلس در ادامه با بیان مخالفت های آمریکا با ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: آمریکا که از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نگران است از ابتدا با بهانه های گوناگون با جمهوری اسلامی ایران مخالفت کرده است.

حدادعادل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخچه بحران فلسطین و سیاست های آمریکا در منطقه و همچنین برگزاری کنفرانس آناپولیس تصریح کرد: هر تصمیمی که در آن عدالت نادیده گرفته شود به صلح و ثبات در منطقه منتهی نخواهد شد و محکوم به شکست است.

رئیس مجلس افزود: در مساله فلسطین مشکل غرب قانع کردن دولت ها نیست بلکه قانع کردن توده های مردم در سراسر جهان اسلام است.

حدادعادل همچنین به مساله هسته ای ایران اشاره کرد و با بیان اینکه هدف از تاسیس آژانس بین المللی انرژی هسته ای فراهم کردن امکان استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای برای ملت های جهان است گفت: جمهوری اسلامی ایران به همکاری های خود با آژانس بین المللی انرژی هسته ای در چارچوب مقررات جهانی ادامه خواهد داد و استفاده از زبان تهدید و رویکردهای غیرمعقول علیه ایران کمکی به حل مشکل نخواهد کرد.

در این دیدار آقای «فولنهاون» سفیر هلند در کشورمان نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط دوجانبه در سطوح عالی بسیار خوب است، بر عزم کشورش برای توسعه مناسبات با ایران تاکید کرد.

سفیر هلند در ادامه با اشاره به استفاده صلح آمیز ایران از انرژی هسته ای گفت: ما خواهان فشار بر ایران نیستیم و سیاست هلند حل این مساله از طریق ادامه گفتگو و مذاکره است.

سفیر هلند با اهمیت گسترش مناسبات پارلمانی فی مابین خواستار افزایش بیش از پیش همکاری های پارلمانی دو کشور شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin