با پایان یافتن ماموریت “لیویا لئو آگوستی” و بازگشت وی به برن، قرار است از چند هفته دیگر ریاست بخش روابط دوجانبه اقتصادی در دفتر اقتصاد سوییس (سكو) را برعهده گیرد.در سال 2009 میلادی زمانی که “كالمی-ری” وزیر امورخارجه وقت سوییس خانم آگوستی را به تهران اعزام كرد. وی دومین زنی بود كه به عنوان سفیر در جمهوری اسلامی ایران مشغول فعالیت می شد.

زمانی كه آگوستی وارد تهران شد، ماموریت سفیر سیرالئون به عنوان اولین سفیر زن در تهران به پایان رسیده بود، بنابراین خانم آگوستی، جایگاه تنها زن سفیر در مجموعه سفرای خارجی در ایران را برعهده گرفت.

اكنون كه ماموریت خانم سفیر پایان یافته، قرار است تا چند روز آینده “جولیو هاس” از بخش خصوصی مسئولیت دستگاه دیپلماسی سوییس  و دفتر حافظ منافع آمریکا در تهران را برعهده گیرد.

البته خانم آگوستی در پایان مدت ماموریت خود در تهران دیدار مهمی با محمد نهاوندیان رییس اتاق بازرگانی داشت.

نهاوندیان در این دیدار ابراز امیدواری كرد كه خانم آگوستی با توجه به شناختی كه از ایران در مدت خدمت خود به دست آورده، پیام صلح و آمادگی جمهوری اسلامی را برای همكاری‌های متقابل، بویژه در امور اقتصادی را به سایر كشورهای اروپایی منتقل كند.

رییس اتاق بازرگانی ایران ضمن تأكید بر نقش تجار در ایجاد و تحكیم هر چه بیشتر علایق بازرگانی، فرصت مثبت فراهم آمده ناشی از انتخابات ریاست جمهوری در ایران را برای تبادل هیأت‌های تجاری بسیار مغتنم دانست و پیشنهاد كرد برنامه‌ریزی‌هایی برای رشد و شكوفایی بیشتر روابط صورت گیرد.

خانم آگوستی كه قرار است از چند هفته دیگر ماموریت جدید خود را به عنوان رییس بخش روابط دوجانبه اقتصادی در دفتر اقتصاد سوییس (سكو) آغاز كند در نخستین اظهار نظر ابراز امیدواری كرده است كه در این سمت بتواند به گسترش روابط اقتصادی كمك كند.

به نوشته رسانه های سوییسی، خانم آگوستی با اشاره به علاقه اش به ایران تاكید كرده است: پای من از ایران كنده شده ولی دوستی های بوجود آمده باقی خواهد ماند.

وی افزود: از ایران فقط خبرهای مشكل زا به گوش ما می رسد ولی واقعیت ها چیز دیگری است و زندگی در ایران فقط از پرونده هسته ای این كشور تشكیل نمی شود.

باید منتظر ماند و دید كه خانم سفیر در انتقال پیام صلح و آمادگی ایران برای همكاری‌های متقابل، بویژه در امور اقتصادی با سایر كشورهای اروپایی چقدر موفق خواهد شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin