عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – تاجیکستان بر تداوم همکاری‌های مستمر میان ایران و تاجیکستان در مبارزه با تروریسم، موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، نعمت الله امام‌زاده سفیر تاجیکستان در تهران با جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران – تاجیکستان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

رحیمی جهان آبادی در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات دیرینه فرهنگی، تاریخی و مذهبی بین دو ملت، گفت: ظرفیت‌های همکاری مناسبی بین جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان در حوزه‌های مختلف وجود دارد که می‌توان از تجربیات دو کشور در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استفاده نمود.

وی تصریح کرد: گسترش و تقویت روابط پارلمانی گام موثری برای بهره‌مندی دو طرف از ظرفیت‌های موجود خواهد بود.

عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – تاجیکستان در تداوم همکاری‌های مستمر میان دو کشور در مبارزه با تروریسم، موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران هزینه بالایی برای مبارزه با داعش و تروریسم در منطقه پرداخت اما متاسفانه برخی از کشورهای استعماری عِربی -عَربی به دلیل داشتن منافعی در منطقه سعی دارند وانمود کنند که کشورمان پشت هر جریان افراطی گری حضور دارد.

رئیس کمیته بین‌المل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار افزایش ارتباطات میان مجالس دو کشور شد و آن را در ارتقاء سطح روابط و تسهیل مراودات بین دو ملت مهم و ضروری خواند.

نعمت الله امامزاده، سفیر تاجیکستان در این دیدار روابط دو دولت و ملت را دوستانه و خوب توصیف کرد و اظهار داشت: پیوندهای عمیق فرهنگی و تاریخی میان دو کشور سبب تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین خواهد بود.

سفیر تاجیکستان در بخشی دیگر، جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان را از مبارزان اصلی علیه تروریست و افراط گرایی در منطقه دانست و بر سهم بالای کشورمان در این راه اشاره کرد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد در سایه گسترش روابط پارلمانی بتوان بر مسائل و مشکلات موجود در روابط دولت‌ها و ملت‌ها فائق آمد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin