وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با نصیر احمد نور سفیر افغانستان در ایران دیدار و بر گسترش همکاری های علمی و پژوهشی بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، دکتر رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با نصیر احمد نور سفیر افغانستان در ایران ضمن اشاره به مشترکات عمیق بین دو کشور گفت: با توجه به تحصیل 510 دانشجوی افغانی بورسیه در دانشگاه های ایران و بر اساس پروسه استانبول که ایران متولی بازسازی بخش علوم و فناوری افغانستان تعیین شده است، امیدواریم دیدارهای مسئولان آموزش عالی دو کشور موجبات تقویت و تحکیم روابط علمی بین دو کشور را بیش از پیش فراهم کند.

وزیر علوم در ادامه افزود: ما به تمام تعهدات داده شده پایبند هستیم و تلاش می کنیم که این جلسه فتح بابی باشد برای هماهنگی بیشتر برای همکاری های علمی و پژوهشی دو کشور تا بتوانیم زمینه های پیشرفت علمی دو کشور را فراهم کنیم.

دکتر احمد نور سفیر افغانستان در ایران با تشکر از اظهارات وزیر علوم کشورمان در حمایت از بخش آموزش عالی افغانستان، مراودات ده ساله اخیر بین مسئولان دو کشور را نشانه گسترش سطح همکاری های ایران و افغانستان توصیف کرد و گفت: افغانستان هم اکنون در مرحله بازسازی همه جانبه قرار دارد و در این میان کشور ایران می تواند در بازسازی بخش آموزش عالی افغانستان نقش ارزنده ای داشته باشد.

سفیر افغانستان در ادامه خواستار پیگیری و انجام مفاد تفاهمنامه منعقد شده بین مسئولان آموزش عالی دو کشور شد.

در پایان این دیدار دکتر فرجی دانا در خصوص پی گیری مطالبات و تقاضاهای سفیر افغانستان از طریق معاونان وزارت علوم و همچنین پیگیری مفاد تفاهم نامه منعقده بین مسئولان آموزش عالی دو کشور قول مساعد داد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin