رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از توزیع بیش از سه هزار و ۸۳ بسته‌ غذایی دفتر برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد در مناطق سیل‌ زده لرستان خبر داد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، این مطلب را مرتضی سلیمی در مراسم اهدای نمادین بسته‌های غذایی دفتر برنامه جهانی غذا سازمان ملل در تهران به هلال‌احمر برای توزیع در مناطق سیل‌زده لرستان عنوان کرد و گفت: در سیل فروردین ۹۸ که تا اوایل اردیبهشت ۲۴ استان را مستقیما درگیر کرده بود، بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر اسکان اضطراری یافته و روزانه ۱۵۰ هزار نیروی داوطلب به سیل‌زدگان خدمات ارائه کردند.

وی با بیان اینکه سعی کردیم با استفاده از منابع موجود در جمعیت هلال احمر بدون هیچ مشکلی اقلام زیستی و غذایی را توزیع کنیم، افزود: شدت حادثه به نحوی بود که اگر اقدامات پیشگیرانه انجام نمی‌شد قطعا خسارات افزایش پیدا می‌کرد، با این حال هماهنگی‌های بین بخشی و بین‌المللی به بهترین شکل انجام شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به کمک‌های قبلی کشور کویت به سیل‌زدگان ایرانی گفت: این سومین هماهنگی برنامه جهانی غذا است که منطبق با نیازهای واقعی سیل‌زدگان تدارک دیده شده که ۳ هزار و ۸۳ بسته غذایی (شامل قند و شکر، برنج، کنسرو لوبیا، تن ماهی، روغن، نمک، چای، حبوبات) میان سیل‌زدگان لرستانی توزیع می‌شود. امیدواریم بتوانیم قدردان محبت دولت های کویت و لهستان و نیز دفتر برنامه جهانی غذا باشیم.

کاردار سفارت کویت هم در مراسم اهدای نمادین بسته‌های غذایی دفتر برنامه جهانی غذا سازمان ملل در تهران به جمعیت هلال احمر برای توزیع در مناطق سیل زده گفت: کشور کویت متعهد شده است به عنوان کشور همسایه، برادر و مسلمان به ایران کمک کند همانطور که در برنامه بشردوستانه این دو کشور برادر هستند.

وی افزود: دولت ایران درخواست و یا اعلام نیاز برای دریافت کمک‌ها نکرد اما ما کمک‌هایمان را داوطلبانه ارائه کردیم.

کاردار سفارت کویت در ایران با تاکید بر اینکه این همکاری اقتصادی و سیاسی نیست، گفت: این یک همکاری کاملا بشردوستانه است که ما هنوز فعالیت‌های زیادی را برای کمک به جمعیت هلال‌احمر ایران در دستور کار داریم و هنوز تعهداتمان در این زمینه کامل نشده است.

وی با اعلام اینکه بیش از ۸۰ درصد فعالیت‌های ما برای کمک به ایران باقیمانده است، گفت: همکاری‌ها برای ارائه کمک‌ها از طریق جمعیت هلال‌احمر کویت ادامه خواهد داشت.

سفیر لهستان نیز در مراسم اهدای نمادین بسته‌های غذایی دفتر برنامه جهانی غذا سازمان ملل در تهران به جمعیت هلال احمر گفت: خبرها از شدت حادثه و مردم تحت تأثیر سیل ایران نگران کننده بود، به همین دلیل ما برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی یک کمپین داخلی تشکیل دادیم.

وی افزود: همه کمک‌های جمع‌آوری شده به دفتر بشردوستانه در کشور لهستان تحویل داده شد و من برای تحویل کمک‌های مردم کشورم اینجا هستم.

سفیر لهستان با بیان اینکه این یک کمک کوچک در جهت ایجاد همبستگی بیشتر بین دو کشور است، خاطرنشان کرد: امیدواریم که دولت ایران بتواند به خوبی کمک‌ها را به دست مردم سیل‌زده برساند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin