ولادیمیر گنزالس کسادو سفیر جدید کوبا در ایران طی دیدار و گفتگو با وزیر امور خارجه کشورمان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.به گزارش آوا دیپلماتیک، دکتر ظریف در دیدار با سفیر جدید کوبا ضمن اشاره به روابط خوب دو کشور گفت: ایران و کوبا با دیدگاهها و مواضع مشترک در خصوص مسائل مهم منطقه و جهان، از زمینه ها و ظرفیتهای بسیار زیادی برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه به خصوص در عرصه های اقتصادی و تجاری برخوردارند.

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به دیدار خود با همتای کوبایی اش در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، بر نقش مهم کوبا در سازمانها و مجامع بین المللی از جمله جنبش عدم تعهد تاکید کرد و خواستار تداوم و تقویت همکاری و رایزنی بین دو کشور در ابعاد دو و چند جانبه در مسائل مهم بین المللی و در دوره ریاست ایران بر این جنبش شد.

دکتر ظریف ابراز امیدواری کرد با تداوم همفکری و رایزنی ها بتوانیم روند سیاسی و دیپلماتیک موجود را برای حل و فصل مسائل و مشکلات موجود در عرصه منطقه ای و بین المللی تداوم بخشیم.

وی همچنین بر لزوم تقویت روابط همه جانبه بین تهران و هاوانا از جمله در عرصه های مختلف اقتصادی، تجاری، فناوری و علمی و پیگیری آن در خلال کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

ولادیمیر گنزالس کسادو سفیر جدید کوبا در ایران نیز به سابقه روابط و همکاری های دوستانه و خوب بین دو کشور در عرصه دو و چندجانبه اشاره و از مواضع ایران در مجامع بین المللی در قبال کشورش تشکر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد روند گسترش بیش از پیش روابط بین تهران و هاوانا به خصوص در عرصه های اقتصادی و تجاری با قوت تداوم یابد.

وی تاکید کرد در این خصوص همه تلاش خود را بکار خواهد گرفت.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin