حسن روحانی در مراسم دریافت استوارنامه “راجا نوشیروان زین العابدین” سفیر جدید مالزی در ایران بر اهمیت روابط دو کشور تاکید کرد.به گزارش آوا دیپلماتیک، “حسن روحانی” در مراسم تقدیم استوارنامه و دیدار “راجا نوشیروان زین العابدین” سفیر جدید مالزی در تهران، تاکید کرد: خواست دولت تدبیر و امید، وحدت و اتحاد میان دو کشور مسلمان است که با داشتن هر مذهبی تحت عنوان اسلام، برای تقویت برادری و دوستی در میان مسلمانان تلاش می کنند.
وی با بیان این که دشمنان اسلام بدنبال اختلاف افکنی میان مسلمانان هستند، افزود: آنان تلاش دارند با ایجاد اختلافات مذهبی میان مسلمانان آنها را وادار به خشونت کنند، اما از دیدگاه اسلام خشونت و افراط گری مردود است و باید تلاش کنیم محبت و دوستی و نزدیکی در میان مسلمانان افزایش یابد.
رییس جمهوری با بیان این که روابط اقتصادی دو کشور در سال های اخیر کاهش یافته است، اظهار امیدواری کرد با تلاش مسوولان دو کشور شاهد توسعه و ارتقای بیش از پیش روابط دوجانبه باشیم.
روحانی همچنین گفت: همواره بین مردم دو کشور روابط خوبی وجود داشته و علاقمندیم که این روابط نیز توسعه یابد.
وی به تلاش نخست وزیر سابق و جدید مالزی برای ارتقا و توسعه هر چه بیشتر روابط دو جانبه اشاره و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران علاقمند است روابط دو ملت و دو دولت در سطوح مختلف توسعه یابد.
“راجا نوشیروان زین العابدین” سفیر جدید مالزی در تهران نیز در این دیدار با ابلاغ بهترین سلام های گرم پادشاه مالزی به رییس جمهوری ایران، نقش تهران را در مناقشات منطقه ای و بین المللی مفید و سازنده ارزیابی کرد.
وی گفت: دولت مالزی همه دستاوردهای دولت و ملت ایران را که از زمان روی کار آمدن دولت جدید در این کشور به دست آورده است، ستایش می کند.
سفیر جدید مالزی در ایران با بیان این که دولت مالزی برای پیشرفت، توسعه و اعتدال مناسبات میان دو کشور تلاش خواهد کرد، اظهار امیدواری کرد:همکاری با ایران در راستای گفتمان اعتدال در مقابل خشونت و افراط گری به توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه بیانجامد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin