بهادر عبدالله اف، سفیر جدید ازبکستان استوارنامه خود را به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان تسلیم کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار بهادر عبدالله اف با مثبت ارزیابی کردن دیدارش با اسلام کریم اف رئیس جمهوری ازبکستان در حاشیه اجلاس شانگهای در دوشنبه افزود: روابط دوستانه دو کشور بر پایه اشتراکات فرهنگی گسترده بنا شده و استحکام یافته و ضروری است که این روابط در عرصه اقتصادی نیز بیش از پیش تقویت شود.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه سمرقند و بخارا نیز به اندازه شیراز معروف و محبوب هستند و در تاریخ فرهنگی دو کشور جایگاه برجسته ای دارند، اظهار داشت: انبوه اشتراکات فرهنگی دو کشور می تواند پایه ای استوار برای گسترش تعاملات و روابط دو کشور در عرصه های اقتصادی، علمی، دانشگاهی و گردشگری باشد.

بهادر عبدالله اف سفیر جدید ازبکستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه رییس جمهور ازبکستان همواره بر تعمیق و گسترش روابط تاشکند با تهران تاکید دارد، گفت: ایران به لحاظ سیاسی جایگاه ویژه ای در منطقه داشته و ظرفیت های اقتصادی ایران چشمگیر است و بر همین اساس گسترش همه جانبه روابط تاشکند و تهران همواره از اولویت های سیاست خارجی کشورم بوده و هست.

سفیر جدید ازبکستان با بیان اینکه روابط ایران و ازبکستان همواره رو به رشد بوده است، به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در هفته های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: در نشست اخیر کمیسیون مشترک اقتصادی، دورنمای روابط دو کشور تنظیم شد و امیدواریم بتوانیم یکی از اولویت های گسترش روابط دوجانبه در زمینه گسترش زیرساخت های حمل و نقل و ایجاد کریدور بین المللی حمل و نقل شمال به جنوب را هر چه سریع تر محقق کنیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin