سفیر سوریه در ایران خواستار جلوگیری از کمک‌های مالی و تسلیحاتی به گروه‌های تروریستی در سوریه شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک،”عدنان محمود” سفیر سوریه در ایران با تاکید بر اینکه دولت متبوعش در یک جنگ تمام عیار با گروه‌های ترویستی تکفیری است گفت: گروه‌های تکفیری تروریستی از 83 کشور برعلیه سوریه وارد جنگ شده‌اند و جمهوری عربی سوریه با کمک‌های مردمی توانسته است پیروزهایی را علیه این گروه‌های تروریستی به دست بیاورد.

عدنان محمود با تصریح بر کمک‌ها آمریکا، دولت‌های غربی و برخی کشورهای منطقه از جمله ترکیه، قطر و عربستان سعودی به گروه‌های تروریستی در سوریه گفت: این‌ کشورهای نیروهای خود در منطقه را بر علیه عراق و سوریه وارد جنگ کرده‌اند.

وی تصریح کرد: لازم است اراده دست جمعی برای جلوگیری از کمک‌های مالی و تسلیحاتی به گروه‌های تروریستی در سوریه ایجاد شود.

سفیر سوریه در ایران با اشاره به مقاومت مردم سوریه و عراق که منجر به خنثی شدن حملات زیادی علیه این دو کشور شده است تاکید کرد: کمک‌های جدی ایران و حمایت‌ از مردم عراق و سوریه توسط این کشور بسیار مناسب و قوی بوده است.

وی با تاکید بر ایجاد جبهه‌النصره و داعش توسط غربی‌ها گفت: ارتش عربی سوریه از چهارسال پیش در حال جنگ برعلیه داعش است.

عدنان محمود با تصریح بر ضرورت برقراری دوباره امنیت در سوریه و اجرائی کردن چارچوب‌ها سازمان ملل گفت: مصوبات شورای امنیت و سازمان ملل باید به منظور جلوگیری از کمک تسلیحاتی به این گروه‌های تکفیری باشد.

وی تاکید کرد: ایران در حال انجام نقشی فعال و اساسی در منطقه برای خدمت به مسائل مردم منطقه دارد که این خود باعث برقراری ثبات در منطقه است و با داشتن برنامه‌هایی مستقل در حال انجام همکاری مشترک برای مبارزه با گروه‌های تروریستی است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin