سفیر کشور بوسنی و هرزگوین در کشورمان، بعد از تماشای نمایش “درخشش در ساعت مقرر”، از تلاش خود برای اجرای این اثر نمایشی در سارایوو خبر داد.امیر حاجیکا دوینچ، بعد از اجرای نمایش “نویسنده مرده است”، که این روزها به کارگردانی حمیدرضا نعیمی در تالار قشقایی روی صحنه است، ضمن تقدیر از عوامل اجرایی این اثر نمایشی گفت: بیش از سه سال است که در ایران حضور دارم و در این مدت دیدن این نمایش بهترین هدیه‌ای بود که از هنرمندان ایرانی دریافت کرده ام.
وی در ادامه افزود: به دلیل عدم آشنایی کامل با زبان فارسی، چندان متوجه جزئیات دیالوگ های نمایش نشدم، اما موضوع نمایشنامه و بازی خوب بازیگران باعث شد که اجرای این نمایش تا همیشه در ذهن من باقی بماند و ای کاش شرایطی فراهم شود که این نمایش روزی در سارایوو برای مردم منطقه ما اجرا شود.
سفیر بوسنی و هرزگوین خاطرنشان کرد: به طور حتم، به عنوان نماینده مردم کشورم در ایران، تمام تلاش خود را انجام خواهد داد که افتخار میزبانی گروه تئاتر “شایا” را در کشور بوسنی داشته باشم و امیدوارم این تلاش هر چه زودتر به نتیجه برسد.
حمیدرضا نعیمی، نویسنده و کارگردان نمایش “درخشش در ساعت مقرر”، هم در پایان اجرا بیان کرد: مردم مظلوم بوسنی در یک برهه زمانی دردهای فراوانی کشیده اند که به هیچ عنوان برای ما مردم ایران، که مسلمانیم، فراموش نخواهد شد. بنابراین همین که توانستیم با زبان هنر گوشه ای از این دردها را در قالب یک اثر نمایشی به مخاطبان امروز تئاتر ارائه دهیم، به خود افتخار می کنیم که امیدواریم مورد رضایت نیز قرار گرفته باشد.
وی تاکید کرد: باعث افتخار ماست که در حضور سفیر کشور بوسنی و هرزگوین نمایش “درخشش در ساعت مقرر” را از سوی ملت شریف ایران به مردم بوسنی تقدیم کنیم.
شایان ذکراست، نمایش “درخشش در ساعت مقرر”، هر روز غیر از شنبه ها، ساعت 19 در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر به صحنه می رود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin