رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با سفیر سریلانکا در تهران، از تلاش ارزشمند وی برای تألیف کتاب «امام حسین(ع)» قدردانی کرد.به گزارش آوا دیپلماتیک، “محمد فیصل راضین” سفیر سریلانکا در تهران و مؤلف کتاب «امام حسین(ع)» با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با “ابوذر ابراهیمی ترکمان”، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار ابراهیمی ترکمان بر آمادگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درخصوص بسط و گسترش فعالیت‌های فرهنگی دو کشور تأکید کرد.
وی با اظهار خرسندی از پایان جنگ‌های داخلی سریلانکا و ایجاد فضای مناسب صلح و دوستی میان مسلمانان و دیگر اقوام این کشور، از تلاش ارزشمند فیصل راضین بخاطر تألیف کتاب «امام حسین (ع)» تقدیر و قدردانی کرد.
ابراهیمی‌ترکمان ضمن اعلام آمادگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جهت ایجاد کرسی زبان و ادبیات فارسی، اطاق ایرانشناسی در دانشگاه کلمبو و همچنین انجام گفتگوهای دینی اسلام و بودیسم با همکاری مرکز گفتگوی ادیان و تمدن‌های این سازمان، اظهار امیدواری نمود که با حضور سفیر سریلانکا، شاهد رشد و توسعه همکاری‌های فرهنگی دو کشور باشیم .
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه این دیدار با اشاره به تحریکات اخیر وهابیت و گروه‌های تکفیری در مناطق مختلف جهان اسلام؛ مکتب تشیع را مکتب اعتدال‌گرا و مبلغ صلح و دوستی در میان ملت‌ها معرفی کرد .
ابراهیمی ترکمان، برگزاری هفته‌های فرهنگی، ترجمه و انتشار کتب اسلامی و تبادل هیئت‌های علمی و فرهنگی را نیز از جمله همکاری‌های مشترک دو کشور بر شمرد و بر نقش مؤثر انجمن دوستی ایران و سریلانکا در گسترش روابط فرهنگی دو ملت تاکید کرد.
وی همچنین امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های فرهنگی و هنری ایران و سریلانکا را زمینه‌ساز انجام تعاملات فرهنگی دو کشور عنوان کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin