دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ایران اقلام بهداشتی به وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی کشور در تهران اهدا می‌کند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) در ایران در حال برداشتن گام‌های مهمی در ارتقای پیشگیری، درمان، بازتوانی از مصرف مواد مخدر و مراقبت از اچ‌آی‌وی از طریق زیربرنامه 3 خود است. با تمرکز بر گروه های پرخطر، دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ایران تلاش می کند تا حمایت و خدمات بدون تبعیض کاهش آسیب را به مددجویان، به ویژه زنان مصرف کننده مواد مخدر، ارائه دهد.

اخیراً دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ایران، مجموعه ای از اقلام بهداشتی از جمله سوزن و سرنگ، کاندوم و نوار بهداشتی، به وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی در تهران تحویل داده است. این اقدام از طریق بودجه سخاوتمندانه دریافت شده از کشور پادشاهی نروژ و هلند امکان پذیر شد.

این اقلام اهدایی توسط آقای الکساندر فدولوف، نماینده کشوری دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در طی مراسمی با حضور نماینده ستاد مبارزه با مواد مخدر به نمایندگانی از سازمان بهزیستی کشور و وزارت بهداشت تحویل شدند و به مراکز درمانی، مراکز کاهش آسیب زنان و سایر مراکز مرتبطی که در زمینه کاهش آسیب و پیشگیری کار می کنند ارسال خواهند شد.

تأثیر کار دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ایران در تقویت حمایت ها در زمینه کاهش آسیب و ارائه خدمات به مدد جویان قابل چشم‌پوشی نیست. مصرف مواد مخدر یک معضل مهم در ایران است و حدود 2.8 میلیون نفر از اختلالات مصرف مواد رنج می برند. علاوه بر این، نزدیک به 200 هزار نفر در ایران مواد تزریق می‌کنندکه این افراد به دلیل تزریق ناایمن در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری های عفونی مانند اچ‌آی‌وی و هپاتیت هستند.

فعالیت‌های دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ایران در راستای  برقراری ارتباط با مصرف کنندگان مواد و مشارکت دادن آنها در راهبردهای پیشگیری، درمان و مراقبت است که از آنها، خانواده و شریک زندگیشان در برابر بیماری های عفونی و به طور کلی مشکلات سلامتی محافظت می­‌کند و ورود به درمان اعتیاد به مواد و مراقبت های پزشکی و بازتوانی را ترغیب می‌­کند.

اهدای اقلام بهداشتی به بهبود شرایط زندگی افراد مصرف کننده مواد مخدر و بهبود دسترسی به خدمات برای کسانی که بیشترین نیاز را به آنها دارند، از جمله زنان، کمک خواهد کرد.

دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ایران به حمایت از تلاش های شرکای ملی برای ارائه اقدامات پیشگیرانه و کاهش آسیب بدون تبعیض برای کاهش پیامدهای سوء مصرف مواد برای افراد مصرف کننده مواد مخدر ادامه می دهد و از طریق زیر برنامه 3 خود تأثیر قابل توجهی در افزایش پیشگیری از مصرف مواد مخدر، درمان، بازتوانی از مصرف مواد و مراقبت از اچ‌ای‌وی در ایران دارد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin