رئیس اتاق بازگانی سمنان به منظور بسط و توسعه روابط تجاری استان با سفیر تاجیکستان، در محل این سفارتخانه دیدار و مذاکرات دو جانبه ایی برگزار کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، علی اصغر جمعه ای طی دیدار با سفیر تاجیکستان حضور و مشارکت فعالان اقتصادی استان سمنان در کشور تاجیکستان را تاثیر گذار ارزیابی و خاطرنشان کرد: کشور تاجیکستان دارای مزیت های تجاری گوناگونی است و این فرصتی مناسب برای صنعتگران استان بوده تا در این کشور نسبت به بازاریابی و یا سرمایه گذاری مشترک اقدام کنند.

 رئیس اتاق سمنان محوریت همکاری استان سمنان را در بخش صنعت و معدن ارائه و بیان کرد: پتانسیل های صنعت و معادن استان سمنان جهت همکاری متقابل بسیار توانمند می باشدو فعالان اقتصادی این استان آمادگی همکاری مشترک از جمله انتقال صنایع و سرمایه گذاری مشترک را اعلام کردند.

 جمعه ای استعدادهای کشاورزی تاجیکستان را بسیار مستعد بیان و ادامه داد: تاجیکستان در صنعت کشاورزی بسیار توانمند است و استان سمنان هر چند که کویری است ولی دارای قابلیت های کشاورزی بسیار منحصر بفردی می باشد.

 در ادامه سفیر کشور تاجیکستان در ایران از آمادگی همکاری های تجاری تاجیکستان با استان سمنان خبر و بیان داشت:شرایط پیش رو روابط دو کشور با فرهنگ و زبان مشترک مسیر را برای توسعه اقتصادی دو کشور هموار کرده است.

 نعمت الله امام زاده صنایع استان سمنان را قابل توجه ارزیابی و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع در دو کشور می تواند همکاری دوجانبه را سرعت ببخشد.

 طی مذاکرات دو جانبه سفیر جمهوری تاجیکستان و رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان مقرر شد اولین نمایشگاه توانمندی های اقتصادی و بازرگانی استان در شهر دو شنبه و خجند در اردیبهشت سال 1395 در این کشور برگزار شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin