علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با سفیر ایتالیا در ایران راه های همکاری های مشترک بین دو کشور را بررسی کردند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، “علی جنتی” وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با “مائورو کونچاری” سفیر کشور ایتالیا در تهران، امضای تفاهم نامه در چارچوب موافقتنامه های فرهنگی را نقشه راه چگونگی همکاری های فرهنگی میان دو کشور دانست و خاطرنشان کرد: متن تفاهم نامه همکاری فرهنگی و هنری میان ایران و ایتالیا آماده و ارائه شده است و ما منتظر نظرات مقامات مربوطه ایتالیا، برای امضای آن هستیم.

وی با اشاره به وجود برخی مراکز ایران شناسی و شرق شناسی در کشور ایتالیا، افزود: اینگونه مراکز در این کشور نشان دهنده نقاط مشترک و فرهنگ و تمدن باستانی غنی دو کشور است.

جنتی با اشاره به اشتراکات فرهنگی میان دو کشور ادامه داد: نگاه ملت ایران و ایتالیا به فرهنگ و تاریخ دو کشور مثبت است.

وزیر ارشاد به نقش سازنده کشور ایتالیا در بازسازی بم اشاره و یادآور شد: در سفر سال گذشته وزیر فرهنگ و گردشگری کشور ایتالیا به ایران ملاقات های فرهنگی سازنده و خوبی برای ادامه همکاری های فرهنگی میان دو کشور صورت گرفت.

وی افزود: ایران از گذشته ارتباط نزدیکی با ایتالیا داشته است که از آن جمله می توان به برخی اکتشافات و کاوش های باستان شناسی به ویژه در شهر اصفهان از سوی باستان شناسان کشور ایتالیا اشاره کرد.

وزیر فرهنگ با اشاره به وجود زمینه های گسترده همکاری به ویژه در حوزه هنرهای معاصر میان دو کشور گفت: ما آمادگی داریم در جشنواره دوسالانه ونیز و نمایشگاه اکسپوی میلان حضوری فعال داشته باشیم .

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه های فرهنگی میان کشورها ادامه داد: تمایل دو کشور برای امضای تفاهم نامه در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و غیره نشان دهنده علاقه آنها برای برقراری ارتباط با یکدیگر است.

در ادامه این دیدار “مائورو کونچاری” سفیر کشور ایتالیا در تهران با تاکید بر این مطلب گفت: کشور ایران علاوه بر داشتن تاریخ چند هزار ساله فرهنگ و تمدن دارای یک موقعیت راهبردی جغرافیایی است که می تواند به عنوان پیوند دهنده میان ملت ها محسوب شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin