سید ضیاء هاشمی، مدیرعامل ایرنا در دیدار با سفیر الجزایر بر آمادگی این رسانه در جهت تقویت روابط دو کشور خبر داد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سید ضیاء هاشمی در دیدار عبدالمنعم احریز سفیر الجزایر در ایران با وی اظهارداشت: از مهمترین ماموریت های رسانه های ایران و الجزایر، ظرفیت‌سازی برای گسترش روابط دو کشوراست و ایرنا این ماموریت را با قوت ادامه می دهد.

مدیرعامل ایرنا با اشاره به نگاه مثبت مردم ایران به الجزایر، خاطرنشان کرد: امنیت و ثبات در الجزایر، دستاوردی درخشان است زیرا دولت و مردم آن توانسته‌اند در منطقه‌ای که ناامنی و افراط ‌گرایی وجود دارد، کشور خود را امن نگاه دارند.

وی با اشاره به انقلاب الجزایر و تاثیرات آن، تصریح کرد: روحیه انقلابی مردم الجزایرسبب شد تا بتوانند با موفقیت ازمشکلات عبور کنند.

هاشمی به سفر اخیر خود به الجزایر و ملاقات با مقامات الجزایری و بازدید از مراکز رسانه ای و دانشگاهی این کشور اشاره کرد و گفت که این سفر موفقیت آمیز زمینه مناسبی را برای تقویت روابط و مناسبات فرهنگی و رسانه ای بین دو کشور فراهم کرده است.

سفیر الجزایر در ایران نیز با اشاره به دستاوردهای انقلاب الجزایر و انقلاب اسلامی از جمله استقلال، حق تعیین سرنوشت و عدالت اجتماعی، گفت: برخی از انقلاب ها به ویژه جنبش های آزادیبخش در بسیاری از کشورهای آفریقایی، از انقلاب الجزایر الهام گرفته اند.

عبدالمنعم احریز از الجزایر و ایران به عنوان دو کشور دوست و برادر یاد کرد و گفت که امیدوار است با تلاش رسانه ها، زمینه برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی میان دو کشور بیش از گذشته فراهم شود.

مدیرعامل ایرنا و سفیر الجزایر توافق کردند که برای معرفی بهتر تاریخ و فرهنگ و ظرفیت های سیاسی، اقتصادی، علمی، دانشگاهی و گردشگری دو کشور و برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و تصویری همکاری کنند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin