محمد تِزیکوبا کیسام بیرا، سفیر جدید اوگاندا در ایران گفت: مايل هستيم با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در کامپالا در حوزه‌های مختلف فرهنگی برای دو کشور، تحولات مثبتی ایجاد کنیم.

به گزارش آوا دیپلماتیک، محمد تِزیکوبا کیسام بیرا، سفیر جدید اوگاندا در جمهوری اسلامی ایران با حضور در رایزنی فرهنگی کشورمان در اوگاندا با محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

تِزیکوبا کیسام بیرا از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور پیشرفته، دوست صمیمی، صلح جو و وحدت‌‎آفرین یاد کرد و گفت: تلاش خواهم کرد تا با همکاری سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کامپالا روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، علمی ـ دانشگاهی و فرهنگی بیش از پیش گسترده شود.

وی با اشاره به حضور فعال و آگاهی بخش و وحدت آفرین رایزن فرهنگی ایران در مساجد، دانشگاه‌ها، اجتماعات، همایش‌ها و جلسات مختلف علمی، دینی، فرهنگی و هنری در کل کشور اوگاندا گفت: مایل هستیم با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کامپالا در حوزه‌های مختلف فرهنگی برای دو کشور تحولات مثبتی ایجاد کنیم.

قزلسفلی به روابط فرهنگی دو کشور اشاره کرد و گفت: ایران و اوگاندا بر اساس تعریفی که در قرارداد فرهنگی برای فعالیت‌های فرهنگی شده است، ضمن بهره‌مندی از فرهنگ و تمدن سازنده و تجربیات یکدیگر در تعمیق و توسعه روابط دو جانبه گام بر می‌دارند.

رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا افزود: تلاش برای ارتقاء علمی اساتید و دانشجویان در راستای گسترش ارتباطات علمی و دانشگاهی، حمایت از فعالیت‌های قرآنی، مشارکت در برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و دینی دفاتر دو مفتی در برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای ائمه جمعه و جماعات، آموزش زبان و ادبیات فارسی، همکاری با نشست‌های آموزشی قاضی‌های محلی و مشارکت در برنامه‌های وزارت فرهنگ و گردشگری و مراکز فرهنگی اوگاندا از جمله برنامه‌های این نمایندگی است.

در ادامه این دیدار، طرفین بر روابط حسنه جمهوری اسلامی ایران و اوگاندا و ضرورت ارائه شیوه‌های تعمیق و تحکیم این روابط تأکید کردند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin