سفیر سوریه در ایران تاکید کرد که تعرض جنگنده‌های آمریکا به هواپیمایی مسافربری ایرانی شرکت «ماهان» در آسمان سوریه، نماد و تجسم عینی اقدامات تروریستی واشنگتن علیه غیرنظامیان از جمله کودکان و زنان است.

به گزارش آوا دیپلماتیک، «عدنان محمود» با صدور بیانیه‌ای افزود: این اقدام آمریکا نقض آشکار قوانین و موافقتنامه‌های بین‌المللی در خصوص پروازهای غیرنظامی نیز محسوب می‌شود.

سفیر سوریه در ادامه بر ضرورت عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر آمریکایی و دیگر نیروهای بیگانه غیرقانونی از خاک سوریه که حضور آن امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، تاکید کرد.

نیروهای متجاوز آمریکایی از سال ۱۳۹۴ در مناطق شرقی سوریه مستقر شده و بیش از ۱۰ پایگاه غیرقانونی در این منطقه ایجاد کرده‌اند و از شمال تا جنوب مرزهای شرقی سوریه مستقر هستند.

دولت سوریه بارها با توجه به غیرقانونی بودن این حضور درخواست کرده است تا همه نیروهای مزبور این کشور را ترک کنند که به این درخواست دمشق تاکنون وجهی از سوی آمریکا نشده است .

سفیر سوریه در ایران در این بیانیه تصریح کرد که این اقدام تجاوزگرانه علیه هواپیمای غیرنظامی ایرانی در راستای اقدامات آمریکا در حمایت از تروریسم و چپاول ثروت‌های مردم سوریه قرار می‌گیرد.

محمود در پایان همبستگی کامل خود را با مسافران هواپیمایی ایرانی که تعدادی از آنان مجروح شدند و نیز با شرکت هواپیمای ماهان که پایبند تمامی مقررات و معیارهای هوانوردی بین‌المللی می‌باشد، ابراز کرد.

شامگاه پنج‌شنبه، دو جنگنده آمریکایی برای یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت ماهان (پرواز تهران – بیروت) در آسمان سوریه ایجاد مزاحمت و این پرواز را مجبور به فرود اضطراری در بیروت کرد.

این هواپیمای مسافربری به شماره ۱۱۵۲ که از تهران به مقصد بیروت در حرکت بود که با مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی مواجه و ناچار به کاهش ناگهانی سرعت و فرود اضطراری در فرودگاه بیروت شد که در اثر این حادثه شماری از مسافران این پرواز مجروح شدند و پس از فرود، به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin