یازدهمین مراسم تجلیل از خانواده شهدای ایرانی جنگ بوسنی و هرزگوین از سوی انجمن دوستی ایران و بوسنی در تهران برگزار شد.در این مراسم حجت الاسلام نواب، نائب رئیس انجمن دوستی ایران و بوسنی گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری “امام خمینی” (ره) پس از ۳۲سال راه خود را پیدا کرده و وقوع انقلابهای مردمی و حرکتهای اسلامی در منطقه نشانگر این مسئله است.
وی افزود: پیروزی انقلاب در مصر با توجه به فاصله ۳۰ساله از انقلاب اسلامی دور از ذهن نبود چرا که انقلاب اسلامی ایران نیز با وجود این که رهبر آن امام خمینی با مردم همزبان و هم مذهب بود از سال ۱۳۴۲آغاز شده و تا رسیدن به پیروزی ۱۵سال به طول انجامید.
نائب رئیس انجمن دوستی ایران و بوسنی خاطر نشان کرد: فاصله انقلاب مردم مصر با انقلاب مردم ایران معقول بوده و تاخیری در آن رخ نداده است و شاید این کم تحملی ما بود که گمان می کردیم فردای انقلاب در ایران باید در تمامی کشورهای منطقه انقلاب رخ دهد.
به گفته نایب رئیس انجمن دوستی ایران و بوسنی امروز انقلاب ایران در بیداری اسلامی منطقه راه خود را یافته است و پیروزی اسلامگرایان در تونس، مصر و لیبی نشان می دهد که این انقلاب راه خود را یافته و دیگر غیرقابل توقف است.
در ادامه این مراسم “امیر حاجیکا دوینچ” سفیر بوسنی در ایران به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: به مردم ایران بخاطر زلزله ای که در آذربایجان رخ داده تسلیت می گویم.
وی افزود: طی سالهایی که در ایران بودم با آداب و رسوم مردم این کشور آشنا شدم و بویژه در این سه ماه رمضانی که در جمع ایرانیان حضور داشتم تجربیات خوبی اندوختم و اکنون با دستانی پر به کشورم بازخواهم گشت.
سفیر بوسنی در ایران با اشاره به عملکرد انجمن دوستی ایران و بوسنی یادآور شد: از زحمات انجمن دوستی ایران و بوسنی تشکر می کنم و امیدوارم که ادامه این فعالیتها به تعمیق روابط دو کشور بیش از پیش کمک کند. امیدوارم در باقی مانده ایام ماه مبارک رمضان توفیق بهره گیری از برکات این ماه را داشته باشیم.
در بخش دیگری از این مراسم آقای حیدر دبیر انجمن دوستی ایران و بوسنی اظهار داشت: امسال یازدهمین سالگرد شهدای ایرانی در بوسنی و هرزگوین را گرامی می داریم. مراسم امسال با حضور خانواده معزز شهیدان نواب، نیکنام و حیدری و مهمانانی از مجمع جهانی اهل بیت، بنیاد سینمایی فارابی، مرکز هماهنگی انجمنهای دوستی وزارت خارجه و اعضای انجمن دوستی ایران و بوسنی برگزار می شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin