نخستین نشست تخصصی روز بین المللی صلح با موضوع نقش جوانان در صلح شهری به همت باشگاه شهریاران جوان برگزار شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، این نشست با حضورسرکار خانم دکتر ماریا دوتسنکو، رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران؛ جناب آقای دکتر محمد ابراهیم مداحی، رییس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و سرکارخانم دکتر زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران در محل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

خانم دوتسنکو ضمن ابراز رضایتمندی خود از فعالیت های جوانان در خانه شهریاران جوان به نقل از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: در زمان نا امنی جوامعی که به نظر متفاوت می آیند به راحتی قربانی می شوند،اجازه دهید با ایجاد پل با یک دیگر وحشت را به امید تبدیل کنیم.

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل در ادامه افزود: امسال روز بین المللی صلح متمرکز بر بسیج مردم به ویژه جوانان برای به نمایش درآوردن حمایت از پناهندگان و مهاجران است، این روز روزی است که مردم را گرد هم می آورد و به آنان انسانیت مشترکشان را یادآوری می کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شما جوانان نقش مهم برای ایفا کردن دارید،به طور مثال می توانید برای کمک به پناهندگان و مهاجران در جوامع و شهر های خود داوطلب شوید و گام موثری در جهت صلح بردارید.

در بخش دیگر این نشست که با محوریت نقش جوانان در آینده پژوهی و صلح شهری بود، رییس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام اذعان کرد جوانان یک فرصت اند نه تهدید و باید همه ی توانایی ها و امکانات خود را برای شکوفایی این قشر از جامعه به کار بگیریم چرا که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز جوانان هفده،هجده ساله از کشور دفاع کردند ولی امروزه در تصدی مسئولیت ها جای جوانان بسیار خالی است.

آقای مداحی در ادامه افزود: برگزاری چنین نشست هایی برای وجود یک دغدغه است که می تواند به مطالبه تبدیل شود و این مطالبه نیز یک عزم ملی را شکل دهد،بنابراین برگزاری چنین نشست هایی برای بیان دغدغه ها،تبدیل شدن به مطالبه گری و سپس به عزم ملی بسیار مهم است.

در ادامه نشست خانم زهرا صدراعظم نوری ضمن اشاره به این مهم که جوان سرمایه اجتماعی برای همه خانواده ها و جوامع است و بیش از ۵۰% جمعیت ایران را جوانان تشکیل می دهند گفت: ایران یک کشور جوان است و باید به این ظرفیت ها ببالیم و از آن استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در ادامه خاطر نشان کرد: جوانان در سراسر دنیا طیفی با انگیزه، پر انرژی، توانمند، خلاق، ایده پرداز و تلاشگرهستند که برای رسیدن به اهداف و ساختن آینده ای مطلوب تلاش می کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: جوانان همیشه برای رسیدن به بهترین راه اهداف خود نقد و ارزیابی می کنند و مسائل را به چالش می کشند که باید به نقد جوانان ارج نهاده شود و زمینه برای نقد ها فراهم شود.

خانم صدر اعظم نوری در پایان یادآور شد: جوان نماد صلح، پیشرفت و توسعه و نماد نفی خشونت و افراطی گری است، جوان راه توسعه کشور است و باید از آن پشتیبانی و حمایت کرد.

در ادامه متخصصان امور جوانان و شهری به ارائه سخنرانی و تبادل نظردر باره موضوع همایش پرداختند.

در پایان هم اندیشی بیانیه‌ جوانان تهرانی توسط خانم مریم بلوکات خوانده شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin