سازمان دفاع از قربانیان خشونت با همکاری مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد و انجمن ملل متحد ایران جلسه شبیه سازی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را برگزار کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، این نشست همزمان با روز حقوق بشر در سالن کنفرانس سازمان دفاع از قربانیان خشونت با حضور حدود 40 نفر از فارغ ااتحصیلان و دانشجویان دوره های دکتری و کارشناسی ارشد رشته های حقوق بین الملل، روابط بین الملل، حقوق بشر، علوم سیاسی و جامعه شناسی سیاسی برگزار شد.

در جلسه شبیه سازی، طی دو بخش مجزا، دو گزارشگر ویژه اقدامات قهر آمیز یکجانبه و موضوعات مربوط به اقلیت ها گزارش های خود را ارائه کردند، سپس نمایندگان دولت های کوبا، جمهوری اسلامی ایران، جمهوری خلق چین، فدراسیون روسیه، عربستان سعودی و ایالات متحده امریکا، همچنین نمایندگان یونسکو و اتحادیه اروپا و سازمان هایی غیردولتی مانند عفو بین الملل و سازمان دفاع از قربانیان خشونت، بیانیه های خود را قرائت نمودند. در پی آن شرکت کنندگان به بحث در مورد این دو موضوع پرداختند و از حق پاسخ گویی استفاده کردند.

جلسه به ریاست جناب آقای دکتر محمودرضا گلشن پژوه، مدیر عامل محترم سازمان دفاع از قربانیان خشونت برگزار شد که در جلسات بسیاری از شورای حقوق بشر به عنوان نماینده این سازمان در ژنو حضور فعال داشته اند.

در ابتدای جلسه جناب آقای دکتر گلشن پژوه ضمن خوش آمد گویی به بیان نکاتی کلیدی پرداختند و پس از آن خانم نازنین قائم مقامی، کتابدار مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد ضمن قدردانی از سازمان دفاع از قربانیان خشونت و ذکر مطلب کوتاهی در مورد روز حقوق بشر و آغاز هفتاد سالگی اعلامیه جهانی حقوق بشر، به قرائت پیام دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت این روز پرداخت. در ادامه پیام ویدئویی آقای زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد به مناسبت روز حقوق بشر و دو ویدئو درباره اعلامیه جهانی حقوق بشر به نمایش در آمد.

در خاتمه جلسه آقای دکتر سید کاظم سجاد‌پور، رییس مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه پس از ایراد سخنانی به قدردانی از برگزارکنندگان شبیه سازی پرداخته، این جلسات را مفید و آموزنده ارزیابی کردند و گواهی نامه های حضور شرکت کنندگان را به آنان ارائه نمود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin