فرا رسیدن هفتاد و چهارمین سالروز استقلال پاکستان در محل اقامتگاه سفیر این کشور در تهران گرامی داشته شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، در این مراسم پس از قرائت پیام نخست وزیر پاکستان توسط کاردار سفارت، رحیم حیات قریشی سفیر جدید پاکستان پس از خوش آمد گویی به حاضرین و با اعلام گرامیداشت سالروز استقلال پاکستان متن پیام از پیش آماده شده خود را به شرح زیر قرائت کرد:

امروز ما اینجا گرد هم آمده ایم تا هفتاد و چهارمین سالروز استقلال کشور عزیزمان را جشن بگیریم. به همین مناسبت فرخنده، من صمیمانه ترین شاد باش های خود را تقدیم شما و همه پاکستانی هایی می کنم که در کشور برادرمان جمهوری اسلامی زندگی می کنند.

امروز روز جشن و سرور است، فرصتی است که سر خود را در پیشگاه خداوند برای قدردانی بالا آوریم و دست های خود را به خاطر دعا برای رهبران و شهدای نهضت استقلال رو به آسمان بگیریم. امروز روزی است که در آن رویای شاعر ملی ما دکتر علامه محمد اقبال برای داشتن کشوری مستقل برای مسلمانان جنوب آسیا به تحقق پیوست. امروز روزی است که این رویا با تلاش های خستگی ناپذیر قائد اعظم محمد علی جناح به واقعیت تبدیل شد. در واقع ما به نیاکانمان که با ایثار و فداکاری آزادی و عزت را به نسل های آینده دادند مدیون هستیم.

از زمان استقلال ما در سال 1947، پاکستان با چالش های زیاد و بزرگی در نبرد بوده است. با لطف خداوند متعال ما موفق شده ایم از این چالش ها عبور کنیم. همانطور که پیشوایان ما تجسم کردند، جامعه ای دموکراتیک و متمدن با حاکمیت قانون، مدارا و تحمل در برابر دیدگاه های مختلف زندگی و عدم وجود تبعیض از هر اساس، اصول راهنمای ما هستند.

امروز پاکستان تحت رهبری پویا نخست وزیرمان جناب عمران خان، به سرعت در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت می کند. اصلاحات گسترده سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در تمام اشکال و مظاهر آن و همچنین تلاش برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه همه با تلاش های خستگی ناپذیر و عزم ملت مقاوم ما امکان پذیر شده است.

در خصوص روابطمان با کشور برادر ایران، با افتخار اعلام می دارم هر آنچه که گفته شد پایه و اساس محکمی دارد و امید است که این روابط تحت رهبری دو کشور مستحکم تر شود.

بیایید در این مناسبت فرخنده رنج و گرفتاری برادران کشمیری خود را فراموش نکنیم که با وجود بیماری کووید 19، محکومیت جهانی از سوی سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و سایر نهادهای حقوق بشری، مسلمانان کشمیری همچنان تحت آزار و اذیت هستند.

با وجود همه دشمنی های هند، با رحمت خداوند آن روز دور نیست که کشمیرِ به طور غیر قانونی اشغال شده توسط هند، حق تعیین سرنوشت خود را محقق می کند و خورشید استقلال از آن سرزمین طلوع خواهد کرد. همان طور که شاعر آقای ساحر لدھیانوی به درستی می گوید:

ظلم، ظلم است. بیشتر می شود و سپس از بین می رود

و خون، خون است. می چکد و سپس یخ می زند

دولت پاکستان اخیرا نقشه سیاسی استاندارد و متعارف پاکستان را منتشر کرده است که به وضوح موقعیت اصولی پاکستان را در قبال اشغال غیر قانونی جامو و کشمیر توسط هند به تصویر می کشد و هم اینک در انتظار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد است. همه ما باید از انتشار گسترده این نقشه اطمینان حاصل کنیم.

سرانجام در این روز فرخنده، خداوند قادر را شکر می گویم که رحمتش را بر مردم پاکستان و مردم برادر ایران ارزانی داشته است. اطمینان دارم که پیوند برادرانه ما در سال های آینده در جهت منافع مشترک دو کشور برادر و مردم دو کشور و همچنین صلح و امنیت منطقه ای عمیق تر خواهد شد.

زنده باد پاکستان

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin