جشن بهار چین با حضور مریم ایمانیان همسر وزیر امورخارجه، جمعی از مسئولان و تجار ایرانی و دیپلمات های سفارت چین در کاخ نیاوران برگزار شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، پیش از این قرار بود جشن بهار چین در دی ماه برگزار شود که به دلیل همزمانی با درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی این جشن با تاخیر در ماه اسفند برگزار شد.  

پانگ سن سفیر چین در تهران در این مراسم با بیان این‌که درسال 2016 شاهد ارتقاع سطح و بهبود کیفیت روابط چین و ایران بوده‌ایم گفت: آقای شی جین پینگ رییس جمهور چین سفری موفقیت‌آمیز به ایران داشت و روسای جمهور دو کشور، برقراری روابط همکاری راهبردی همه‌جانبه خود را اعلام کردند که این امر برای بسط و توسعه روابط چین و ایران فرصت های بی سابقه ای را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: رفت‌وآمدهای دوکشور در سطوح عالی‌رتبه افزایش یافته و همکاری‌های عملی هم رو به گسترش است و از آن جمله می‌توان به پروژه راه آهن سریع السیر تهران به اصفهان اشاره کرد که طبق برنامه تعیین شده اجرا می‌شود، همچنین دوکشور درباره طرح فینانس پروژه بازسازی راه آهن تهران به مشهد در تماس نزدیک هستند.

وی خاطرنشان کرد:چندی پیش هم میدان نفتی یادوران CNPC و آزادگان شمالی SINOPEC رسما به پایان رسید، آقای روحانی هم در مراسم افتتاحیه این پروژه حضور داشت. حجم تولید نفت این دومیدان به بیش از 160هزار بشکه می رسد.

سفیر چین در تهران ادامه داد: شرکت SINOPEC پروژه بازسازی پالایشگاه آبادان بزرگترین پالایشگاه در ایران خواهد بود . باوردارم در سال جدید روابط چین و ایران وارد مرحله جدید شده و دستاوردهای نوینی خواهد داشت.

احمد محمدی رییس انجمن دوستی ایران و چین هم در این مراسم گفت:مردم ایران کمک هایی که دولت چین در زمان تحریم هاداشت را فراموش نمی‌کنند. خوشبختانه ایران اراده بسیار قوی برای همکاری با شرکت های چینی به منظور توسعه زیر ساخت های کشورمان دارد.

وی با بیان این‌که شرکت‌های چینی برای ورود به بازار ایران باید سرمایه‌گذاری را هم در کنار فعالیت‌هایی که در زمان تحریم با ایران داشتند درنظر بگیرند افزود:اجرای پروژه‌های عمرانی بسیار خوب است اما انتظار داریم شرکت‌های ژاپنی همت کنند و در زیر ساخت‌های ایران سرمایه‌گذاری کنند؛ زیرا این امر در توسعه روابط دو کشور موثر است.

جشن بهار چین ۱۹ و ۲۰ اسفند در کاخ نیاوران برای علاقه‌مندان دایر بوده و هنرمندان این کشور به ارائه آثار هنری خود می پردازند و گروه‌های مختلف برنامه‌های نمایشی اجرا خواهند کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin