“کوجی هانه دا”، سفیر جدید ژاپن در جمهوری اسلامی ایران با رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس دیدار و گفتگو کرد.رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس دیدگاه مثبت مردم ایران نسبت به ژاپن را سرمایه‌ای ارزشمند برای گسترش مناسبات دو جانبه خواند و گفت: نباید اجازه داد این سرمایه ارزشمند و روابط دوستانه تاریخی دو ملت در سایه تصمیمات سیاسی که از سوی قدرت‌های جهانی بر روابط تحمیل می‌شود، خدشه وارد شود و در همین زمینه بر نقش مهم همکاری‌های پارلمانی دو جانبه تاکید کرد.
وی با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت و تحکیم صلح و آرامش پایدار در منطقه گفت: تقویت و تحکیم صلح و امنیت پایدار در منطقه تنها در پرتو تفاهم و همکاری نزدیک کشورهای منطقه امکان پذیر است و گسترش روابط ایران و ژاپن در این چارچوب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
بروجردی با اشاره به تحولات افغانستان و عراق و تقویت همکاری‌های مشترک در مبارزه با مواد مخدر و تروریسم و اجرای پروژه‌های مشترک اقتصادی را بسیار با اهمیت دانست.
وی با اشاره به بحران سوریه، حمایت قدرت‌های جهانی از گروه‌های تروریستی در سوریه را اشتباهی راهبردی خواند و افزود: تقویت گروه‌های تروریستی و ارسال اسلحه برای آنها در سوریه موجب گسترش نا‌امنی در کل منطقه خواهد شد. وی گفتگو و مذاکره را تنها راه‌حل بحران سوریه عنوان کرد.
هاندا، سفیر جدید ژاپن در تهران ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشورمان به اراده کشورش برای گسترش همکاری‌های دوستانه دو جانبه تاکید کرد، و افزود: نقش و جایگاه ایران برای تقویت صلح و امنیت در منطقه بسیار مهم است.
وی مناسبات دو کشور را دارای پیشینه تاریخی و دوستانه خواند و افزود: همکاری‌های پارلمانی جزء مهمی از روابط دوستانه دو کشور است و مقامات بلند پایه سیاسی ژاپن در سال‌های اخیر همواره عضو گروه دوستی پارلمانی با ایران در مجلس ژاپن بوده اند.
وی راه‌ حل بحران سوریه را تنها از طریق گفتگو و راه‌های مسالمت آمیز امکان پذیر دانست.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin