رئیس کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس با “چیو تای سو”سفیر سنگاپور در ایران گفتگو و تبادل اطلاعات کرد.بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مناسبات دوستانه ایران و سنگاپور گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر گسترش همکاری ها با کشورهای جنوب شرق آسیا قرار دارد و بر این اساس سنگاپور به عنوان یکی از کشورهای مهم این منطقه از اهمیت ویژه ای برای توسعه مناسبات دو طرف برخوردار است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر حمایت مجلس شورای اسلامی از اقدامات دولت در گسترش مناسبات دوستانه با سنگاپور تاکید کرد.

بروجردی با اشاره به پایین بودن حجم مبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور بویژه در سال های اخیر بر ضرورت شناسایی و استفاده از توانمندی های دو کشور در زمینه های مختلف تاکید و ابراز امیدواری کرد که با توجه به اراده مسئولان دو کشور بر گسترش مناسبات دوستانه میان دو طرفین بزودی شاهد افزایش حجم مبادلات دو کشور در این زمینه باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مذاکرات ایران با ۱+۵ در مورد پرونده اتمی توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران با آگاهی از حقوق مسلم خویش بر اساس معاهده ان.پی.تی،  خواستار بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته ای است و در این راه از منافع ملت ایران دفاع می کند.

وی با اشاره به خطر گروه های تروریستی برای امنیت و آرامش جهان، خواستار همکاری مشترک همه کشورها برای مبارزه با این پدیده شوم و خطرناک شد و حمایت برخی کشورها از تروریسم بویژه در سوریه را تقبیح کرد.

چیوتای سو، سفیر سنگاپور در تهران نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه ایران در منطقه و جهان گفت: گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با ایران مورد توجه دولت سنگاپور قرار دارد.

وی در پایان نسبت به توسعه مناسبات دوستانه بین دو طف ابراز امیدواری کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin