علا‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با عدنان محمود سفیر جدید سوریه در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این دیدار با بیان اینکه ما با ملت سوریه زندگی می‌کنیم،‌ بر تداوم حمایت‌های همه‌جانبه دولت و ملت ایران از ملت و رهبری سوریه در مقابل توطئه‌های خارجی تاکید کرد.

وی با اشاره به ایستادگی دولت و مردم سوریه در مقابل هجوم تروریست‌های خارجی به سرزمینشان و توطئه قدرت‌های استکباری ضد این کشور، ابراز اطمینان کرد که سرانجام دولت و ملت سوریه سربلند و سرافراز از این بحران خارج خواهند شد و اجازه نخواهند داد که توطئه‌های خارجی خدشه‌ای به استقلال و حاکمیت ملی این کشور وارد کند.

بروجردی افزود: مردم ایران نسبت به تحولات کشور سوریه به عنوان کشور برادر و دوست خود در خط مقدم مقاومت ضد رژیم اشغالگر قدس حساس هستند و در مقابل تحولات جاری این کشور احساس مسئولیت می‌کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی ملت و دولت سوریه در مقابل فشار‌های قدرت‌های جهانی، این کشور را در مقابل هر گونه چشم طمع بیگانگان بیمه خواهد کرد، افزود:‌ سوریه در آینده با جایگاهی قوی‌تر در مناسبات و تحولات منطقه نقش‌آفرینی خواهد کرد.

عدنان محمود نیز با قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران سوریه، گفت:‌ایران و سوریه در جبهه مقاومت ضد دشمن مشترک همواره متحد بودند و برای تحکیم این جبهه، دو کشور باید همکاری‌های خود را در تمام سطوح ادامه دهند.

وی با اشاره به موفقیت‌های اخیر دولت و ملت سوریه در مقابل گروه‌های تروریستی، تصریح کرد:‌ تحولات جاری سوریه موجب شده که کشور‌های منطقه و جهان در دید‌گاه‌های خود نسبت به این کشور تجدید نظر کنند و سوریه به عنوان کشوری مقتدر در داخل و خارج شناخته شود.

سفیر سوریه در تهران،‌ تعلیق جایگاه سوریه در اتحادیه عرب را توطئه‌ای آمریکایی جهت تضعیف محور اصلی مقاومت ضد رژیم صهیونیستی خواند و ادامه داد: هدف غرب و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها ضربه زدن به استقلال، تمامیت ارضی، تضعیف اقتصادی و انزوای سیاسی و بین‌المللی سوریه برای رسیدن به منافع خود در منطقه است.

لازم به ذکر است که عدنان محمود در پایان گزارشی از آخرین تحولات سوریه را ارئه داد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin