“عدنان محمود”، سفیر سوریه در تهران با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  دیدار و گفت‌وگو کرد.سفیر سوریه در تهران مراتب خرسندی بشار اسد رئیس جمهور سوریه و دیگر مسئولان سوری به خاطر سفر هیات بلندپایه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به دمشق را اعلام کرد و از تاثیر مثبت این سفر در تحکیم و تقویت مناسبات پارلمانی دوجانبه خبر داد.

وی با قدردانی از سفر اخیر هیات ایرانی به دمشق، مواضع حکیمانه مقام معظم رهبری در حمایت از مردم سوریه را ستود و حمایت‌های بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران را مایه مباهات دولت و مردم سوریه خواند.

سفیر سوریه تلاش آمریکا و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای این کشور برای فراهم کردن مقدمات مداخله نظامی در سوریه به اتهام واهی استفاده از سلاح شیمیایی علیه مردم سوریه را محکوم کرد و گفت: این نشانه ناتوانی و ضعف آنان در برابر مقاومت ملت سوریه است.

عدنان محمود، درخصوص بازگشت آرامش به کشورش با کمک ایران و دوستان واقعی سوریه ابراز اطمینان کرد.

علاءالدین بروجردی، نیز در این دیدار با ابراز خشنودی از سفر به سوریه و دیدار با رئیس جمهور و تنی چند از مقامات و مسئولان بلندپایه سوری، این سفر را گام مهمی در گسترش همکاری‌های پارلمانی دوجانبه خواند.

وی با اشاره به شکست دشمنان سوریه در مناطق مختلف طی روزهای اخیر گفت: زدن اتهام دروغین به ارتش سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی نشانه دیگری از عجز و ناتوانی آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌شان در مقابله با دولت و مردم سوریه می‌باشد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ایران را دوست واقعی سوریه خواند و افزود: با همه وجود مشکلات امروز مردم سوریه را درک می‌کنیم و از هیچ کمکی برای بازگرداندن آرامش و امنیت به این کشور دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر حق تعیین سرنوشت مردم سوریه توسط خودشان تاکید داشته و همواره از راه حل سوری-سوری در حل این بحران حمایت کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد با کمک ایران و دوستان واقعی مردم سوریه به زودی شاهد استقرار ثبات و امنیت در سوریه باشیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin