سفیر اندونزی در ایران با معاونان و سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با هدف توسعه همکاری‌ها دیدار کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، در این نشست اکتاوینو علیمودین سفیر اندونزی در تهران، گفت: جزیره کیش به دلیل شباهت جغرافیایی و امکانات شهری با کشور اندونزی برای مسئولان این کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 وی با اشاره به اقامت اتباع کشور اندونزی در جزیره کیش،گفت: این افراد می توانند سفیران خوبی برای معرفی این جزیره به مردم کشور اندونزی باشند.

 علیمودین افزود: اندونزی آمادگی دارد در تمام زمینه ها برای گردشگران ایرانی روادید صادر کند.

 وی خاطرنشان کرد: تابستان سال گذشته اندونزی 12 هزار روادید برای مسافران صادر کرد که می توان برای مسافران شرکت هواپیمایی کیش نیز این کار را انجام شود.

 سفیر اندونزی نزدیکی به كشورهای حاشیه خلیج فارس، وجود امکانات خوب اقامتی در کیش، تبلیغات جزیره كیش در خطوط هوایی اندونزی، حضور در نمایشگاه های بین المللی کیش و جذب گردشگر ایرانی در اندونزی را از مهمترین دلایل برای توسعه گردشگری بین جزیره کیش و اندونزی برشمرد.

 سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش هم با اشاره به ثبت تفاهم نامه ای بین اندونزی و کیش در سالهای قبل،گفت: با توجه به رویکرد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش در خصوص اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه، زمینه بررسی مجدد مفاد این تفاهم نامه وجود دارد.

 قائدیان افزود: با توجه به اینکه ورود گردشگران خارجی به کیش نیاز به روادید ندارد، حجاج اندونزی به دلیل طولانی بودن مسیر هوایی، می توانند از جزیره کیش به عنوان شهر اقامت بین مبداء و مقصد برای استراحت وگردش استفاده کنند.

 سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: جزیره کیش می تواند محلی مناسب برای توسعه گردشگری حلال بین کشورهای مسلمان باشد.

 سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با اشاره به گسترش زیر ساخت ها برای دستیابی به تجارب بهتر و به اشتراک گذاشتن آنها، گفت: به دنبال ایجاد زمینه های ارائه خدمات مالی بین المللی در كیش هستیم و می توان از تجربیات کشور اندونزی در این زمینه استفاده کرد.

 سعیدی با اشاره به فعالیت شرکت های متعدد در حوزه های نفت و گاز در کیش، گفت: فعالیت های صنعتی در حوزه های نفت و گاز می تواند بستری برای فعالیت و تجارت بین المللی دو جانبه بین ایران و اندونزی به وجود آورد.

 وی افزود: جزیره کیش در زمینه توسعه گردشگری سلامت نیز می تواند به عنوان مرکز درمان بیماری سرطان در منطقه شناخته شود و در این حوزه می توان همکاری های دو جانبه داشت.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin