گواهینامه بین المللی پارت ۱۴۷ مبتنی بر قوانین اتحادیه اروپا به دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری به نمایندگی از کشورمان اهدا شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، در مراسم اعطای این گواهینامه که نخستین بار در بین کشورهای منطقه صورت پذیرفت، این گواهینامه بین المللی از سوی موسسه هوانوردی بلژیک به نمایندگی از انجمن هوانوردی اتحادیه اروپا به رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری اعطا شد.

بر اساس این گواهینامه، از این پس دانشجویان و فعالان صنعت هواپیمایی کشورمان می توانند بعد از طی دوره های آموزشی مطابق با قوانین و استانداردهای بین المللی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) در عملیاتهای پرواز به مقصد کشورهای اتحادیه اروپایی مشارکت داشته باشند.

در این مراسم خانم آنا چیکونلو مدیرعامل والونی ایرو ترینینگ نتورک (موسسه آموزش علوم هوایی) در سخنانی با اشاره به اینکه استانداردهای اتحادیه اروپایی در سطح جهان استانداردهای سطح بالا و پذیرفته شده ای است گفت: کارشناسان این موسسه آموزشی بعد از 5 بار بازدید از امکانات دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری، مجوز تربیت دانشجو در سطوح بی 1، بی 2 و آ و همچنین اخذ امتحان و صدور گواهینامه مربوطه را صادر کردند که نشان از سختگیری ما و سطح بالای دانشکده صنعت هواپیمایی ایران است.

سفیر بلژیک در تهران هم که به نمایندگی از اتحادیه اروپایی در این مراسم حضور داشت با اشاره به عزم مقامات سیاسی دو کشور ایران و بلژیک برای ارتقای سطح روابط اقتصادی دو کشور و دیدار اخیر نخست وزیر بلژیک با رئیس جمهور کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل گفت: روابط اقتصادی دو کشور، بیش از صد سال قبل در زمینه توسعه راه آهن آغاز شد و امروز خوشحالیم که روابط دو کشور در زمینه صنعت هوایی نیز توسعه می یابد.

فرانسوا دُله، ایجاد خط هوایی تهران – بروکسل را در هفته اخیر نشانه عزم دو کشور برای گسترش روابط سیاسی و اقتصادی ایران و بلژیک دانست و گفت: البته این به معنای این نیست که فقط ما به ایران خدمات فنی و مهندسی می دهیم چراکه از دیرباز، بسیاری از دانشمندان، پزشکان و مهندسان ایرانی در بلژیک کار و فعالیت دارند و ما سابقه بسیار خوبی از حضور ایرانیان در جامعه بلژیک سراغ داریم.

آرش خدایی قائم مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این مراسم، دو عامل نیروی انسانی صاحب صلاحیت عالی در عرصه های فنی و مدیریتی و بازار پرکشش و پر جاذبه حمل و نقل هوایی در ایران را دو مزیت مهم صنعت هوایی کشورمان در مقایسه با سایر خطوط هوایی منطقه دانست و تاکید کرد: در سالهای سخت تحریم، آنچه موجب رشد و بالندگی این صنعت مهم در کشور شد، همین توان متخصصان داخلی کشور بود.

وی افزود: این توانمندی علمی و عملی متخصصان ایرانی بود که در سالهای قبل موجب ادامه رشد صنعت هوایی ایران شد و گوهر درخشان و نقطه ثقل این موفقیت، دانشکده ای بود که دارای تمام الزامات و مجوزهای بین المللی و ملی است.

وی تلاش دانشگاه صنعت هواپیمایی کشوری برای اخذ مجوز پارت 147 اتحادیه اروپایی را اقدامی هوشمندانه دانست و افزود: به همین دلیل، ما می توانیم در سالهای آتی توسعه دهنده این آموزش ها در سطح منطقه نیز باشیم.

حسین قنبری رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری نیز در این مراسم، گفت: دانشجویان ایرانی می توانند با 4 سال گذراندن دوره های مختلف اعم از الکترونیک، مهندسی پرواز و…مدرک مربوطه را اخذ کنند اما دانشجویان صنعت هواپیمایی از اولویت بالاتری در زمینه جذب برخوردارند و همچنین دوره های آموزشی آنها نیز کوتاهتر است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin