سفیر ژاپن در تهران با حضور در خانه هنرمندان ایران از نمایشگاه های «10 روز با عکاسان» و «مجسمه های فیگوراتیو» بازدید کرد.به گزارش آوا دیپلماتیک، سفیر ژاپن در تهران با حضور در خانه هنرمندان از نمایشگاه های «10 روز با عکاسان» انجمن عکاسان و «مجسمه های فیگوراتیو» انجمن مجسمه سازان که دراین مکان برپاشده است، بازدید کرد.
“کوجی هانه دا” در این بازدیدها به ظرفیت های مشترک هنری دو کشور اشاره کرد و افزود: امیدوارم در آینده زمینه همکاری با خانه هنرمندان ایران گسترش یابد و گروه های نمایشی سنتی و مدرن ژاپن بتوانند در تماشاخانه ایرانشهر آثار خود را برای مردم و هنرمندان ایران به نمایش بگذارند.
سفیر ژاپن همچنین از امکان برگزاری هفته فرهنگی ژاپن در خانه هنرمندان که از 30 مهر تا 7 آبان فراهم شد، تقدیر کرد.
سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان نیز در این دیدار گفت: دو کشور ایران و ژاپن دارای تمدن و فرهنگی غنی هستند، اما متاسفانه تاکنون روابط فرهنگی دو کشور نسبت به سایر زمینه ها از نمود کمتری برخوردار است.
وی همچنین خواستار افزایش فعالیت های مشترک دو کشور در زمینه های مختلف فرهنگی مثل هنرهای تجسمی و نمایشی شد و افزود: این برنامه های مشترک به شناخت بهتر و بیشتر مردم و هنرمندان دو کشور از یکدیگر خواهد انجامید.
دومین دوره نمایشگاه «10 روز با عکاسان» با به نمایش گذاشتن 21 پروژه از 21 عکاس مطرح کشور از 2 تا 12 آذر در نگارخانه های استاد ممیز، استاد میرمیران، پاییز و زمستان خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه مندان است.
همچنین در نمایشگاه «مجسمه های فیگوراتیو» که از اول تا یازدهم آذر در نگارخانه های استاد نامی، بهار و تابستان خانه هنرمندان ایران برپاست حدود 80 اثر از 71 هنرمند مجسمه ساز برای فروش عرضه شده است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin