آصف علی خان درّانی، سفیر جمهوری اسلامی پاکستان ضمن حضور در سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت)، با مسئولان این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، آصف علی خان درّانی، سفیر جمهوری اسلامی پاکستان به همراه وابسته فرهنگی سفارت، ضمن حضور در سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت)، با مسئولان این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار موسوی مشاور رئیس سازمان سمت در امور بین‌الملل، ضمن خوشامدگویی به هیأت پاکستانی ابتدا گزارشی از فعالیت‌های سازمان سمت به ویژه در حوزه بین‌الملل ارائه نمود و اظهار داشت:با توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی دیرینه میان دو کشور ایران و پاکستان، سازمان سمت از همکاری‌های پژوهشی مشترک در زمینه تألیف کتاب درسی دانشگاهی استقبال می‌کند.

در ادامه، درّانی با احمد احمدی رئیس سازمان سمت دیدار و گفتگو کرد.

احمدی در این دیدار، با اشاره به وظیفه اصلی سازمان مطالعه و تدوین (سمت) درحوزه علوم انسانی، گفت: سازمان سمت متولی تهیه و تولید کتاب‌های درسی در حوزه علوم انسانی پس از انقلاب اسلامی است و تاکنون توانسته است در حوزه‌های مختلف علوم انسانی، ۲۰۳۰ عنوان در حدود ۴۰ میلیون نسخه کتاب درسی و مبنایی تولید و منتشر نماید.

وی در ادامه با اشاره به مشترکات عمیق فرهنگی و دینی ایران و پاکستان درخصوص همکاری‌های پژوهشی، ابراز امیدواری کرد.

درّانی سفیر جمهوری اسلامی پاکستان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در سازمان سمت، گفت: من عمیقاً از وجود سازمان سمت و فعالیت‌های آن در حوزه علوم انسانی و کتاب درسی، خرسندم.

وی افزود: در وجود پیوندهای دینی و فرهنگی و آموزشی میان ایران و پاکستان هیچ شکی نیست و در طول تاریخ پیوندهای فرهنگی و برادری ما توسعه یافته است. در قرن حاضر، توسعه و ارتقای دانش نقش مهمی دارد و وظیفه‌ای که سازمان سمت برعهده دارد و خدماتی که ارائه می‌دهد، در راستای ارتقای دانش است.

در ادامه این بازدید، هیأت پاکستانی به همراه سعیدی معاون نظارت علمی و فنی سمت، با حضور در بخش تدوین سازمان از نزدیک با فرایند تدوین و تولید کتاب در این سازمان آشنا شدند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin