در حاشیه سفر سفیر بریتانیا در ایران از استان یزد، به پیشنهاد وزارت امور خارجه، راب مَکِر و هیات همراه از دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد بازدید کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، در ابتدای این بازدید دکتر محمدعلی حداد رییس گروه همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه یزد به ارائه توضیحاتی درباره دانشگاه یزد، تاریخچه و جایگاه آن در کشور پرداخت.

دکتر حداد همچنین با اشاره به توسعه دانشگاه یزد به عنوان دانشگاهی جوان و نوپا از قرار گرفتن این دانشگاه بین ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۱۷ به عنوان نمادی از تلاش و پویایی این مجموعه یاد کرد.

وی همچنین به طولانی شدن و مشکلات مبتلا به دانشجویان و استادان در خدمات کنسولی سفارت انگلستان اشاره کرد و گفت: انتظار می رود برای تسریع و تسهیل ارتباطات علمی میان دو کشور، سفارت انگلستان بیشتر مساعدت کند.

در ادامه سفیر انگلستان با ابراز خرسندی از حضور در شهر تاریخی و زیبای یزد و دانشکده معماری دانشگاه یزد بیان داشت: فعالیت های علمی بین دو کشور مورد حمایت سفارت قرار دارد و امیدواریم همکاری های بین پژوهشگران و مراکز علمی دو کشور تعمیق یابد.

راب مَکِر با اشاره به تحریم های جدید ایالات متحده اظهار کرد: اتحادیه اروپا و پادشاهی بریتانیا در چارچوب توافق هسته ای و مراودات دو کشور سعی در خنثی کردن اثرات تحریم های آمریکا دارند.

وی گفت: شرکت های کوچک و متوسط فنی از طریق ارتباط با شرکت های دانش بنیان ایرانی می توانند موجب تقویت اقتصاد و روابط بین دو کشور شوند.

در ادامه این بازدید، دکتر محسن عباسی هرفته عضور هیئت علمی دانشکده هنر و معماری با اشاره به میراث و سنت های شهر یزد گفت: امروزه حفظ میراث و سنت های برجا مانده برای همه ملت ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: برای حفاظت از میراث و سنت های کهن شهر یزد دانشکده هنر و معماری فعالیت های گسترده و موثری انجام میدهد. وی در عین حال با ابراز ناخرسندی از جایگزینی معماری مدرن به جای معماری سنتی یکی از مشکلات شهر یزد تولید نخاله های ساختمانی به مقدار بسیار زیاد در سطح شهر عنوان کرد که به علت همین جایگزینی تولید می شوند.

در ادامه سفیر انگلستان و هیات همراه با توضیحات عضو هیات علمی دانشکده معماری در بخشهای گوناگون این دانشکده حضور یافته و با فعالیت های هر بخش آشنا شدند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin