محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه، از نمایشگاه عکس جمهوری آذربایجان با حضور سفیر این کشور دیدن کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، وزیر امور خارجه ایران ضمن بازدید از امکانات و فعالیت های صورت گرفته در موسسه فرهنگی اکو، از نمایشگاه عکس جمهوری آذربایجان که به مناسبت نامگذاری سال 2017 با عنوان همبستگی اسلامی در این کشور، در نگارخانه دیپلماتیک موسسه فرهنگی اکو برپا شده است، دیدن کرد.

در این دیدار محمدجواد ظریف، حضور محمدمهدی مظاهری را به عنوان رییس این نهاد بین المللی ارزشمند دانست و بیان کرد: مایه مباهات است که آقای دکتر مظاهری با توجه به شخصیت فرهنگی خودشان توانسته اند اساتید و بزرگان فرهنگ را به این موسسه جمع کنند و امیدوارم این حرکتی که شروع شده است با حضور همه اساتید و نخبگان کشورهای عضو اکو گسترش بیشتری پیدا کند و باعث انسجام و همکاری بیشتر در این حوزه مهم جغرافیایی شود.

ظریف در ادامه افزود: امروز متاسفانه منطقه اکو، با خطرات متعددی که برخی جنبه فرهنگی دارد مثل خطر افراط گرایی مواجه است و امیدوارم این نوع همکاری ها بتواند به مقابله مشترک با این خطر کمک کند.

بنیاد حسین اف، سفیر جمهوری آذربایجان در تهران، جواد انصاری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگاپور، مجید بیزمارک، مدیرکل سازمانهای بین المللی وزارت امور خارجه، سید رضا موسویان، رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، لوریس چکناواریان رهبر ارکستر و هنرمند شهیر موسیقی، حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی، پروفسور اعوانی، علی اکبر موسوی موحدی و حسینعلی قبادی عضو شورای فرهنگ و ادب موسسه فرهنگی اکو، رییس مرکز اقتصاد خلاق موسسه فرهنگی اکو و جمعی از کارشناسان و مشاوران حوزه علم، ادب، هنر و فرهنگ این سازمان بین المللی، در این نشست حضور داشتند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin