دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی اقدامات مداخله جویانه آمریکا در ونزوئلا را محکوم کرد و گفت: آمریکا به دنبال ساقط کردن دولت قانونی ونزوئلا و به آشوب کشاندن این کشور است.

به گزارش آوا دیپلماتیک، حسین امیرعبداللهیان در دیدار با الکسیس باندریج وگا سفیر کوبا در تهران با اشاره به تحریم ها و سیاست های یک جانبه گرایانه آمریکا گفت: دولت ترامپ با نقض مکرر توافقات بین المللی و اقدامات مداخله جویانه، حقوق بین المللی را زیر پا گذاشته است.

وی با اشاره به تشدید اقدامات خصمانه آمریکا علیه برخی کشورها بویژه ونزوئلا در آمریکای لاتین گفت: آمریکا به دنبال ساقط کردن دولت قانونی ونزوئلا و به آشوب کشاندن این کشور است.

دستیار ویژه رییس مجلس گفتگوی سیاسی دولت قانونی و معارضان در ونزوئلا را راهکاری مناسب خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران اقدامات مداخله جویانه آمریکا در ونزوئلا را محکوم کرده و همواره از استقلال و حق حاکمیت کشورها دفاع می کند و مخالف هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی کشورها است.

امیرعبداللهیان در ادامه با تاکید بر تقویت و گسترش همکاری های جمهوری اسلامی ایران و کوبا اظهار داشت: در آستانه چهلمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک ایران و کوبا، افزایش رایزنی های پارلمانی به تقویت مناسبات فیمابین کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی از هرگونه همکاری در جهت ارتقای مناسبات پارلمانی و سیاسی استقبال می کند.

همچنین در این دیدار سفیر کوبا در تهران با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران الگوی مهمی برای آزادیخواهان جهان است و دستاوردهای بزرگ ایران مایه مباهات می باشد.

سفیر کوبا با محکوم کردن اقدامات مداخله جویانه آمریکا در ونزوئلا بر حمایت کشورش از دولت قانونی این کشور تاکید کرد.

وگا همچنین از حمایت های جمهوری اسلامی ایران در برابر سیاست های سلطه جویانه آمریکا و حمایت از سیاست های استقلال طلبانه مردم و بدور از مداخلات خارجی قدردانی کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin