با حضور سفیر فنلاند و استاندار مرکزی قرارداد انتقال تکنولوژی تولید تجهیزات فوق پیشرفته LED به ایران امضا شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، قرارداد همکاری و انتقال تکنولوژی تولید تجهزات فوق پیشرفته LED شرکت ملترون فنلاند و گروه صنعتی شایان برق به امضا رسید.

در این مراسم که سفیر کشور فنلاند، استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان حضور داشتند، استاندار مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی دارای قابلیت و پتانسیل بالا در زمینه تبدیل انرژی خورشیدی به برق است.

سیدعلی آقازاده افزود: فرصت همکاری در تمام زمینه‌ها بین این استان و کشور فنلاند وجود دارد که امیدواریم با شناخت دقیق از فرصت‌های موجود شاهد افزایش مراودات تجاری باشیم.

وی تصریح کرد: شرکت شایان برق یکی از شرکت‌های مطرح تولیدکننده لامپ‌های LED و ضدانفجار است.

استاندار مرکزی با اشاره به قرارداد همکاری و انتقال تکنولوژی تولید تجهزات فوق پیشرفته LED شرکت ملترون فنلاند و گروه صنعتی شایان برق خاطرنشان کرد: با امضای این قرارداد می‌توان به یکی از اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دست یافت و با توجه به شرایط تحریم و محدودیت‌های ایران این اقدامات موثر توسط بخش‌های خصوصی می‌تواند در راستای توسعه اقتصادی استان نقش به سزایی ایفا کند.

آقازاده با تاکید بر استمرار همکاری روابط اقتصادی استان و کشور فنلاند اظهار داشت: امید است این سفر به ساز و کارهای اجرایی برسد و در زمینه همکاری و گسترش روابط تجاری و اقتصادی گام‌های موثری برداشته شود.

 سفیر فنلاند در ایران نیز از آمادگی کشورش برای همکاری با ایران و استان مرکزی در حوزه مسائل زیست محیطی خبر داد.

کیو نوروانتو افزود: فنلاند خواستار تقویت همکاری اقتصادی دوجانبه با ایران است.

وی تصریح کرد: در این سفر از نزدیک با قابلیت‌های صنعتی و تولیدی استان آشنا خواهم شد. زمینه همکاری کشور ایران و فنلاند بسیار گسترده است و امید می‌رود روابط میان دو کشور توسعه یابد.

کیو نوروانتو با بیان اینکه ایران اولین کشوری است که فنلاند را به رسمیت شناخته است، بیان داشت: فنلاند کشوری است که در زمینه تکنولوژی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و می‌تواند زمینه فعالیت با ایران را فراهم کند که امید است در حوزه صنعت نیز همکاری‌های بیشتر صورت گیرد.

کیو نوروانتو بیان کرد: ایران و اروپا در برهه خاصی هستند که با رعایت برخی الزامات امکان افزایش همکاری وجود دارد که در دوسال اخیر روابط پررنگ‌تر شده است .

وی خاطرنشان کرد: زمینه‌های متعددی در حوزه زیست محیطی وجود دارد و آمادگی داریم در آینده نیز روابط توسعه یابد.

سفیر فنلاند تاکید کرد: در حال حاضر ارتباط دو کشور در حوزه صنایع پتروشیمی، پالایشگاه و مجتمع‌های حوزه نفت و گاز است که امید است در آینده در تمام زمینه‌ها روابط اقتصادی و تجاری گسترش یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: استان مرکزی یکی از قطب‌های صنعتی کشور است و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی فعال و دارای پروانه در این استان فعالیت دارند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin