در حاشیه سفر سفیر اندونزی به استان یزد و بازدید از دومین نمایشگاه صنعت و معدن این استان، تفاهم‎‎نامه همکاری‎های نمایشگاهی با کشور اندونزی امضاء شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، اوکتاوینو علیمودین سفیر اندونزی در ایران در حاشیه امضای این تفاهم‎‎نامه که در محل برگزاری نمایشگاه‎‎های دائمی استان صورت گرفت، با اشاره به دومین حضور خود در استان یزد طی 9 ماه گذشته از مسئولیتش به‌عنوان سفیر اندونزی در کشورمان، اظهار کرد: امضای این تفاهم‎‎نامه مابین شرکت نمایشگاه‎‎های استان یزد و سفارت اندونزی در راستای تلاش برای معرفی و تبلیغ نمایشگاه‎‎های دو کشور در جهت ارتقای روابط دوجانبه است.

وی به استقبال غرفه‏‏‎‎داران و صاحبان واحدهای صنعتی و معدنی حاضر در نمایشگاه صنعت و معدن استان اشاره کرد و در مورد ارتقای همکاری‏‏‌های کشورش با استان یزد به‌ویژه در حوزه صنعت، معدن و چوب اعلام آمادگی کامل کرد.

علیمودین از ظرفیت‎‎های مشترک دو کشور در حوزه معدن هم‌چنین توانمندی‎‎های اندونزی در رابطه با صنعت چوب خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری مردم و مسئولان دو کشور شاهد ترغیب طرفین به تقویت روابط فیمابین باشیم.

وی در همین رابطه به سفر چند ماه پیش وزیر صنعت و معدن کشور اندونزی به ایران اشاره و خاطرنشان کرد: انعقاد این تفاهم‎‎نامه فرصتی مناسب برای حضور مسئولان عالیرتبه کشور اندونزی در استان یزد در جریان سفر به جمهوری اسلامی و توسعه روابط و معرفی بیشتر ظرفیت‎‎های نمایشگاهی و صنعتی طرفین خواهد بود.

سفیر اندونزی در کشورمان اظهار کرد: تجار و تولیدکنندگان دو کشور با در اختیار داشتن تقویم‎‎های نمایشگاهی و اطلاعات هر نمایشگاه می‎‎توانند در نمایشگاه‎‎های طرف مقابل شرکت کنند و سفارت اندونزی آمادگی دارد برای حضور نمایندگان استان یزد در نمایشگاه‎‎های اندونزی تسهیلاتی را فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً با راه‎اندازی محل جدید نمایشگاه‎‎های بین‌المللی استان یزد و عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه شاهد افزایش تعداد نمایشگاه‎‎های تخصصی استان خواهیم بود.

علیمودین نیز به اهتمام مسئولان یزد به امر توسعه و ایجاد زیرساخت‎‎های جدید در استان به همراه حفظ آثار باستانی و تاریخی آن اشاره کرد و استان یزد را به‌لحاظ تجاری و صنعتی، آثار تاریخی دیدنی و طبیعت زیبا دارای ظرفیت خواند و در این‌باره تلفیق موضوع تجارت و گردشگری در قالب برنامه‎‎های عملیاتی این تفاهم‌نامه را خواستار شد.

مصطفی بوستانی، مدیر عامل شرکت نمایشگاه‎‎های بین‌المللی و تجاری استان یزد نیز در این مراسم انعقاد تفاهم‎‎نامه به نقش ارزنده و موثر نمایشگاه‎‎ها در رونق اقتصادی و توسعه صادرات کشورها اشاره کرد و گفت: با توجه به این واحدهای صنعتی و تولیدی شرکای نمایشگاه‎‎ها محسوب می‎‎شوند، طرفین در قالب این تفاهم‎‎نامه می‎‎توانند تمام آن‌ها را یکجا در اختیار داشته باشند.

وی با توجه به دخایر عظیم و غنی معدنی استان، انعقاد این تفاهم‎‎نامه را برای توسعه صادرات مواد معدنی و تبادل دانش و تکنولوژی بین طرفین بسیار موثر دانست.

بوستانی ابراز امیدواری کرد با امضای این تفاهم‎‎نامه علاوه‌بر افزایش روابط تجاری بین دو کشور، مردم کشور اندونزی نیز از جاذبه‎‎های استان دیدن کنند و متقابلاً مردم استان یزد نیز از دیدنی‎‎های کشور اندونزی بازدید کنند و در همین راستا شاهد توسعه صنعت گردشگری دو کشور نیز باشیم.

این مسئول از افزایش نمایشگاه‎‎های استان به 100 نمایشگاه تخصصی در سال خبر داد و افزود: قطعاً بخشی از این نمایشگاه‏‏‌ها با حضور صنایع و استفاده از دانش کشور اندونزی در حوزه‏‏‌های مختلف در استان برگزار خواهد شد.

گفتنی است، کشور اندونزی در قالب این تفاهم‎‎نامه فعالیت‏‏‌های نمایشگاهی کامل، جامع و دو جانبه‌ای را با استان یزد خواهد داشت و بر همین اساس هیئت‏‏‌های تجاری طرفین در نمایشگاه‎‎های طرف دیگر شرکت می‎‎کنند و امکان اختصاص غرفه به طرفین نیز وجود خواهد داشت.

این امیدواری وجود دارد که براساس مفاد تفاهم‎‎نامه، در آینده و در صورت تمایل طرفین با بندها و تبصره‌‏‏هایی که به آن اضافه می‎‎شود به صورت کامل‎‎تری اجرا شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin