سفیران کشورهای اتریش، ژاپن، تایلند و کویت از آمادگی کشور خود برای سرمایه گذاری در جزیره کیش خبر دادند.به گزارش آوا دیپلماتیک، سفیر اتریش در تهران در دیدار با اشاره به تغییر فضای سیاسی در دوره دولت تدبیر و امید گفت: شرکت های اتریشی علاقه مند به حضور در کیش هستند.

فردریش اشتیفت با بیان این که ایران بزرگترین بازار در منطقه محسوب می شود افزود: ما مشتاق پیوستن به این بازار هستیم و اطمینان داریم روابط بین دو کشور گسترش پیدا خواهد کرد.

سفیر اتریش در تهران با بیان این که در چندماه گذشته ایران به عنوان مقصد گردشگری در رسانه های گروهی کشور متبوعش مطرح شده است گفت: توسعه مناسبات دو کشور در این حوزه را خواستار هستیم و تمایل داریم جزیره کیش نیز به عنوان مقصد گردشگری مردم اتریش شناخته شود.

مجدی الظفیری سفیر کویت در تهران نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از سفر به کیش و توصیف زیبایی ها، آرامش و هوای سالم این جزیره گفت: جزیره کیش برای خیلی از جهانیان ناشناخته است و آمادگی داریم سرمایه گذاران کویتی را برای حضور فعال در کیش ترغیب کنیم.

کوجی هانه دا سفیر ژاپن در تهران گفت: با سفر پنج روزنامه نگار ژاپن مستقر در تهران به جزیره کیش، این فرصت های سرمایه گذاری و جاذبه های گردشگری کیش بیش از پیش به مردم ژاپن معرفی خواهد شد.

وی علاقه کشور خود را برای ارتباط بیشتر با کشورمان یادآور شد و گفت : تجار و سرمایه گذاران ژاپنی را در زمینه سفر به ایران و کیش ترغیب خواهیم کرد.

سفیر تایلند در تهران نیز در این دیدار با ابراز این که مبهوت زیبایی های کیش شدم گفت: این دیدار آغاز خوبی برای روابط فی مابین خواهد بود و در هفته آینده با حضور در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری که در کیش برگزار می شود در تحقق این امر کوشش خواهیم کرد.

سوکا سوستی افزود: ما پیام رسان زیبایی های کیش و فرصت های سرمایه گذاری به گردشگران و سرمایه گذاران تایلندی خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این دیدار با خوشامدگویی به سفرا و نمایندگان دیپلماتیک پنج کشور خارجی مقیم تهران با اشاره به تسهیلات سرمایه گذاری در کیش گفت: نیاز نداشتن به روادید، ورود و خروج ارز بدون محدودیت و نبود کاغذبازی اداری در کیش فرصت خوبی برای سرمایه گذاری خارجی در این جزیره زیبا فراهم کرده است.

علی اصغر مونسان با تاکید بر لزوم معرفی بیش از پیش کیش به جهانیان گفت: ارتباطاتی با سفارتخانه های خارجی درتهران صورت گرفته و دعوتنامه هایی ارسال شده است که با تحرک دستگاه دیپلماسی، امیدواریم که اتفاقات خوبی در جذب سرمایه گذاری خارجی روی دهد.

وی از آمادگی شرکت هواپیمایی کیش برای برقراری خط پروازی با امکانات ویژه به اقصی نقاط جهان سخن گفت و افزود: آمادگی داریم زمینه حضور گردشگران خارجی را برای سفر به کیش و بهره گیری از مواهب طبیعی و جاذبه هایی نظیرهوای پاک، سواحل زیبا و دریای شفاف، غواصی و امنیت مثال زدنی و … فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خاطرنشان کرد: ایران دور جدید مدیریت را به ریاست دکتر روحانی رییس جمهوری پشت سر می گذارد و دولت تدبیر و امید، سعی در تقویت ارتباطات خود با کشورهای جهان دارد.

سفیران اتریش، ژاپن، کویت، تایلند و دبیر اول سفارت مالزی در تهران پیش از این دیدار در آیین گشایش هفتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته در کیش حضور یافته بودند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin