سفیر پاکستان با اشاره به بازدید خود از منطقه آزاد چابهار از آمادگی پاکستان برای میزبانی مسوولان ایرانی در منطقه آزاد گوادر و کراچی خبر داد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، نور محمد جادمانی سفیر پاکستان در تهران و هیات همراه در سفر به چابهار و بازدید از منطقه آزاد و بندر چابهار در نشستی با مدیران منطقه آزاد چابهار با اشاره به توافقات قبلی دو کشور برای افزایش تبادلات اقتصادی گفت: در سفر وزیر بازرگانی ایران به پاکستان توافق شد دو بندر کراچی و گوادر در پاکستان و بندرعباس و چابهار در ایران به ترتیب خواهر خوانده شوند تا زمینه های عملیاتی افزایش مراودات اقتصادی بیش از گذشته فراهم شود.

وی با قدردانی از اینکه شرایط لازم برای بازدید و گفتگو با بازرگانان و تجار پاکستانی فعال در منطقه آزاد چابهار و برخی از واحدهای تولیدی فراهم شده است خاطر نشان کرد: احساس می کنیم در این سفر در خانه خودمان همچون کویته و کراچی هستیم.

جادمانی تاکید کرد: در فرهنگ مردم و آداب و رسوم آنان در ایران و پاکستان نقاط اشتراک زیادی وجود دارد که این عامل خود به تنهایی زمینه افزایش تبادلات مرزی و همچنین افزایش نقاط مرزی رسمی بین دو کشور را فراهم می آورد.

به گفته وی دو دولت همسایه و دوست ایران و پاکستان، اشتراکات و دیدگاههای مشترک بسیاری دارند که می تواند بستر لازم برای افزایش چند برابری روابط اقتصادی را زمینه ساز شود.

سفیر پاکستان همچنین به سفر نخست وزیر پاکستان به تهران در جهت دهی مسایل مختلف بین دو کشور اشاره کرد و گفت: در خصوص مسایل اقتصادی، مرزی و افزایش مبادلات اقتصادی فعالیت های جدی از سوی دو طرف آغاز شده است.

وی همچنین با اشاره به سفر جواد ظریف وزیر خارجه ایران به پاکستان خاطرنشان کرد: ارتباط با ایران در راستای حفظ منافع دو دولت و ملت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در این نشست مسوولان منطقه آزاد تجاری چابهار ضمن تشریح ظرفیت های اقتصادی و صنعتی منطقه بر علاقه مندی طرفین بر سرمایه گذاری مشترک و افزایش مبادلات اقتصادی تاکید کردند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin