سفیر هند در اتاق بازرگانی تهران ضمن اشاره به بدهی نفتی این کشور به ایران اعلام کرد که این کشور بدهی نفتی خود را به ایران در کوتاهترین زمان ممکن پرداخت خواهد کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سائوراب کومار، با اشاره به سفر اخیر وزیر نفت هند به ایران افزود: وزیر نفت هند در این سفر دیدار مفیدی با وزیر نفت ایران انجام داد که در روابط فیمابین تاثیرگذار است، ما اهمیت زیادی برای روابط دو کشور قائلیم.

کومار تصریح کرد: در دوران تحریم، هند روابط خود را با ایران حفظ کرد که این امر باعث گسترش تجارت میان دو کشور شد، همچنین با سفر وزیر اقتصاد و امورخارجه ایران به هند روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور بیش از پیش گسترش یافت.

سفیر هند در تهران با اعلام این که بزودی نخست وزیر هند به ایران سفر خواهد کرد، گفت: تاریخ و زمان دقیق این سفر بزودی اعلام می‌شود.

وی با بیان این که هند خواهان سرمایه گذاری مشترک با ایران در بندرچابهار است، افزود: یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و هند در بندر چابهار امضا شده است که امیدواریم به تفاهمنامه به انعقاد قرارداد منجر شود، همچنین امضای قرارداد ترانزیت کالا میان ٣ کشور ایران، هند و افغانستان و ایجاد قرارداد تعرفه ترجیحی بین دو کشور ایران و هند از جمله مواردی است که بزودی نهایی می‌شوند.

کومار ادامه داد: هند خواهان همکاری با ایران در حوزه بالادستی و پایین دستی پتروشیمی بویژه در منطقه چابهار است، معتقدیم این گونه همکاریها روابط اقتصادی دو کشور را تقویت خواهد کرد.

سفیر هند در ایران خاطرنشان کرد: همکاریها میان بخش خصوصی ایران و هند باید بیش از گذشته تقویت شود، هند خواهان روابط مستحکم تری با ایران است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin